April, april

När jag ätit frukost kröp jag ner i sängen hos Mr H igen.
"Älskling", sa jag, "jag har gjort någonting dumt. Du vet det där huset som det är visning på idag. Det för tre miljoner. Jag har lagt ett bud. Jag ville vara först." Han stirrade på mig som han sett ett spöke och jag såg att alla tankar som genomkorsade hans huvud löd ungefär så här: "Hon är galen. Jag bor med en galning". Men, jag har inget pokerfejs. Hann inte ens säga april, april innan jag började fnissa.

Fortsätter titta på Hemnet och Bovision. Vill, vill, vill ha trädgård där Lilla Besten kan springa lös. Vill, vill, vill plantera träd och andra plantor. I flera år har jag vetat exakt vad jag vill plantera och i vilken ordning. Det är onaturligt att bo i lägenhet. Men är man en student och en timanställd i familjen är ett hus "out of reach". Jag borde väl vara tacksam. Lägenheten vi bor i är bra. Omgivningen likaså. Det är inte en hyrestvåa i Gottsunda eller Gränby. Vi har inga grannar som super för mycket eller knarkar ( i alla fall inte vad vi vet). Inte heller är det slagsmål med knivar eller pistoler utanför porten. Men ändå. Jag drömmer vidare....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback