Gott

Var hemma och vände sex timmar, sedan blev det ytterligare ett pass på extrajobbet. Idag har jag gjort gott. Överträffat mig själv. Det känns skönt att få gå och lägga sig efter en dag när man gjort bra ifrån sig. Bland det svåraste som finns är att motivera folk. Kanske för att jag själv inte alltid är så jättemotiverad nu för tiden?

Att kvinnorna gråter och är förtvivlade kan jag hantera. Om de blir arga så går det också. Men när de blir apatiska då är det svårt. Idag kom orden lätt - även om de inte var så många så tycktes de räcka. När jag kom klockan fyra låg hon i sängen. Där hade hon legat sedan föregående kväll och hade inga planer alls på att stiga upp den närmaste veckan. På något sätt hittade jag orden. Plötsligt tändes ljuset i hennes ögon igen. Hon steg upp, duschade. Innan kvällen var över hade hon både bakat åt oss allihop och varit med och spelat sällskapsspel och hela tiden såg hon ut som om hon hade riktigt roligt.

Tänk om jag kunde lära mig att få till det lika bra varje gång. Det känns skönt att göra gott.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback