Lördag 21/4

Medan Mr H slavat på Arlanda från 05.30-18.30 har jag roat mig med att vara social.

Började dagen med promenad och lunch med
Veterinären och flatten Ella. Ella uppförde sig som vanligt exemplarisk. Gick fint vid mattes fot under promenaden och låg lugnt parkerad under bordet medan vi lunchade. Lilla Besten, den hormonstinna lilla taxfröken, var dock mer ouppfostrad än vanligt. Hormonerna har börjat spela flipper med hennes hjärna. Igen! Hon började med att hälsa Ella välkommen genom att bita henne i halsen (hennes sätt att tala om att hon löper och därmed bestämmer) , därefter drog hon mig runt på promenaden. Flämtade och flåsade och drog. Allt för att ligga först, dvs före Ella. Under lunchen var hon så exalterad över vårt sällskap att hon ömsom lekte tupp (gol) och ömsom lemur (satte sig på bakbenen och såg så söt ut hon bara kunde). Stundom slog hon ihop alla sina konster och blev en galen, golande lemupp.

Eftermiddagen tillbringades i universitetsaulan med Ingenjören och hennes make (DIN MAN, Ingenjörn! Alla utom Ingenjören kan bortse från i "DIN MAN" som är ett internt skämt. Skulle Jessica läsa det här så: Jo, Ingenjörn har lika roligt som vi åt MIN MAN) Det var Ingenjörens rara faster som bjudit dit oss till OD:s vårkonsert. Det finns inte så mycket mer att säga än: Helt fantastiskt! Omusikaliska jag njöt till fullo. Sternum vibrerade och jag fick knottrar över hela huden av styrkan i manskörens röster, sopranen Hillevi Martinpelto och flöjtisten Kristina Eriksson.  Bäst av allt var uruppförandet av Jan Sandströms Vuojnha Biegga. Så läckert, så läckert!

Dagen avslutades med hämtmat i TV-soffan tillsammans med Mr H och Lilla Besten. Sådana här dagar känns livet bra.  Att ta det lugnt, få små upplevelser tillsammans med Mr H och vänner gör gott för själen. Fler krav har jag inte på livet just nu.

Kommentarer
Postat av: Lilla Mysan

Haha, lemupp :-D Tänk vad glad hon ska bli, Besten, när hon ÄNTLIGEN får träffa en riktig karl nästa helg! Bäst att hon inte biter honom i strupen, karlar har en tendens att tycka illa om sånt ;-)

Postat av: Kandidat Dropp

Det blir nog synd om Snappe, men inte som du tror. Hon är allt en riktig liten hynda. Viker svansen åt sidan och BACKAR IN i hanarna.Snappe stackarn kommer få sig en obehaglig surprise.

Visst är hon en lemupp emellanåt?

2007-04-22 @ 22:04:25
Postat av: Lilla Mysan

Åhå, hon är en billig slampa?! Tja, en del gillar ju sånt också. Hanhundar brukar inte vara så kräsna ;-)

Hon är en alldeles bedårande liten lemupp! Lemuppen från Muppsala.

Imorse hade Ella adopterat ett äpple som valp. Mja, jag har svårt att se likheterna, men vad vet jag vad som rör sig i en skendräktig flattes hjärna. Inte mycket, verkar det som.

2007-04-22 @ 22:25:56
URL: http://lillamysan.diaryland.coml
Postat av: Kandidat Dropp

Ett åpple? De är ju inte ens fluffiga. Fast å andra sidan: För Lilla Besten funkar grisöron och husses hand (den kan hon dock inte gå så långt med)

2007-04-23 @ 05:32:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback