Röstvila anbefalles

Det är läge att vila röst och öron. Det har kacklats i timmar. Inte bara jag....
Kompisen Å ska på konferens i Stockholm i morgon. Hon åkte upp en dag tidigt för att träffa mig.
Det var underbart roligt. Timmarna bara försvann.
Men oj vad det får mig att sakna mina fina, gamla vänner som är utspridda här och var. Dock ingen i staden där jag bor. Det är så skönt med de där som känner en sedan många år tillbaka. Som man kan ringa när som helst. Man träffas sällan ändå tar samtalet fart som om man bara haft en liten andningspaus. Att man haft ett uppehåll på månader märks inte. Man mår gott tillsammans. Skrattar och flamsar och pratar allvar om vartannat. Man (läs: jag) kan säga vilka dumheter som helst utan att de fördömer. Det är bara ett fel med mina vänner och det är att de inte bor i det här blåshålet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback