Doktorn

Doktorn ringde. För att kolla läget och planera fortsatta kontroller. Onödigt! Fast väldigt vänligt. Det är en bra doktor. Hoppas att alla doktorer har den tiden, för alla sina patienter. Själv ska jag absolut ta mig tiden, om en sisådär hundra år när jag själv är doktor.

Förra gången jag var sjuk skrämde mig rejält. Jag var för ung och hade inget stöd. Mådde dåligt av medicinerna och operationerna. Det sitter fortfarande i ryggmärgen på mig. Först under vårterminen började jag prata om det. Tidigare har bara några få personer fått höra valda delar. Doktorn vet att på just det området är jag inte så kaxig. Kanske ringde han för att försäkra sig om att jag inte blundar och låtsas som ingenting och struntar i kontrollerna?  Fast det skulle jag inte. Skulle jag bli lika sjuk idag är det annorlunda än det var då. Visst skulle jag fortfarande bli rädd, men jag skulle inte vara ensam. Mr H finns här hos mig. Andra med. Dessutom är jag cirkus 14 år äldre och förhoppningsvis har jag lärt mig någonting på den tiden. Inte minst begriper jag faktiskt vad doktorerna säger. Ibland kan man ju önska att man inte visste så mycket, men ......


Kommentarer
Postat av: Skylla

<3<3<3

Postat av: Skylla

Men alltså, jag hade faktiskt gjort en massa fina hjärtan åt dig...

2007-08-24 @ 19:51:02
URL: http://www.hypodea.com
Postat av: Kandidat Dropp

De är jätte-, jättefina. Jag ser dem i fantasin :-)

2007-08-25 @ 08:53:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback