Fönsterputs i morgon

Nu har de lovat att det blir fönsterputs i morgon 08.00. F-n tro´t.

Ilskan tog mig i snabb takt till Stockholm, lite scrappande på Papprika, men jag kunde inte koppla av. Var så irriterad på hantverkarna att jag inte vågade ta mitt blodtryck. Packade ihop grejorna tidigt. Kom på att det var mitt i rusningstrafiken och tog därför en nostalgitripp för att slippa köerna. Körde inom Gubbis. Tog en souvlaki hos Greken i Hökis. Samma gamla alkisar satt där och rökte och drack öl. Kom mitt i rusningstrafiken på väg hem ändå. På Essingeleden släppte ilskan över nonchalanta klantarsel till hantverkare. Kom på mig själv med att sitta och le medan kön mestadels stod still, men någon enstaka gång rörde sig framåt i sakta mak. Log för att det där inte längre är en del av min vardag. Vad snabbt man vänjer sig av med saker. Och vad fort man glömmer. Det bästa jag gjort var när jag flyttade till Stockholm. Och det bästa var när jag flyttade därifrån.

Kommentarer
Postat av: Mårr

Jag tror sammalunda gäller för mig. Hade jag inte flyttat hit hade jag sannolikt varit död/galen/sjukt sjuk nu, så det var det bästa jag gjort - men gudars vad jag längtar tillbaka till Världen Utanför nu. Kommer alltid att vara Sthlm evigt tacksam för det jag fått och åstadkommit sen jag kom hit, men nu är det dags att tacka för sig snart.

Postat av: Kandidat Dropp

Vet du vart du tar vägen?

2007-08-23 @ 05:05:22
Postat av: Mårr

Nope - men det lär börja med AT i Värmland. Vill inte vara på storsjukhus (sthlm/uppsala), vill ej heller vänta på AT för länge (sthlm/uppsala). Därtill har jag pendlat i 5.5 år så det kommer inte heller på fråga (V-ås, Katrineholm, Norrtälje). Sålunda måste jag ändå flytta under AT och då kan jag ju lika gärna flytta till en stad där jag känner någon och där jag har min enda familjemedlem. Var jag SEN ska ta vägen, ja det är skrivet i stjärnorna :)

2007-08-23 @ 08:39:27
URL: http://www.minplats.blogspot.com
Postat av: Kandidat Dropp

Klokt. Tänk, du är snart klar. Vad häftigt!

2007-08-23 @ 10:11:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback