Mera Dog

Varje gång vi kör förbi retar det nästan gallfeber på mig. Nu har jag googlat och insett att det verkar vara en tysk firma. Men ändå? Vem i alla glödheta kan komma på att kalla ett företag i Sverige för "Mera Dog"? Jag skulle kunna köpa vansinnigheter som "Flera (som i fler än en) dog" eller "More dog". Men "Mera Dog"??????? För mig låter det som en kontaminasammanblandning av svenska och engelska. Tyskarna får skärpa till sig.

Det retade mig hela vägen från Enköping till backtävlingen i Arboga och sedan hela vägen hem från Enköping.

Mera Dog??? Jamen, herregud! Det finns inget försvar.

Kommentarer
Postat av: sara

Firmanamnens vägar äro outgrundliga...
Här i Sundsvall (kanske nationellt vad vet jag) finns företaget Swebus. Borde ju rimligtvis uttalas "Swiibass" så där lite engelskt som stavningen tycks skvallra om. Men nej, då får man bassning av bolagets informatörer - "svebuss" på bästa svengelska ska det uttalas. Hm, det
är inte lätt att förstå sig på allt.
Det finns även ett dataföretag som heter Integris. Nähä om inte gris så vadå? Kanske mera hund då.

2007-08-12 @ 23:24:35
Postat av: Kandidat Dropp

* Gapskratt * Integris!!!!!! " Nähä om inte gris så vadå? Kanske mera hund då." Oj, oj jag fick nästan ont i magen av allt skrattande. Uppenbarligen är det svårt att hitta bra firmanamn.

2007-08-13 @ 10:56:24
Postat av: anki lindgren

men
ta
det
lungt
tänk

att
mycket
bruksfolk
andvänder
detta
foder
till
tjänstehundarna
och
skulle
nog

ett
gottskratt
åt
royalcain`s
taxfoder
med
ett
långhår

framsidan
som
man
ger
till
ett
strävhår
......

2007-08-16 @ 23:38:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback