Ska jag gå och lägga mig igen?

Jojo, den här dagen började bra. Fönsterputsaren skulle börja hos oss. Det var avtalat. För att jag skulle hinna till frissan i tid (Planen var att se lite mindre ut som ett skogstroll). Fönsterputsaren började hos grannen. När jag var på väg till frissan tänkte han komma till vår lägenhet. Jag är van vid hundar sa han. Jag sa inte: men hon är inte vad vid dig utan frågade istället om det var ok att han kom efter sin lunch.

Innan frissan skulle jag hämta skorna hos skomakaren. Ni vet, sandalerna som de satt för korta remmar i ett par gånger. Nu var det fjärde gången gillt. Sandalerna var inte klara. Mitt syrliga "You've got to be joking" (lärlingen är engelsman) tog de åt sig. När denna kandidat kom från frisören var sandalerna färdiga, utan kostnad. Och nu är sommaren slut.

Ska jag verkligen våga köra till Stockholm idag? Det känns ju inte direkt som min dag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback