Tack så j-a mycket, Mårr!

Mårr tyckte att bara två dagar behövdes för att läsa in anatomin. Knappast när man över huvud taget inte läst huvud och dessutom glömt allt vad thorax och buk heter, tänkte jag. Dessutom är det inte livskvalitet att plugga på sommaren. Med duggorna gjorda så är den här sommarens arbete klart. Men någonstans väcktes ändå tanken att denna kandidat kanske skulle försöka ändå. Det var ju hela tre dagar och några timmar till tentan. Inget inplanerat jobb. Det enda måste som fanns i livet de kommande dagarna var Lilla Bestens promenader. Och dessutom har man det ju till godo nästa gång man ska plugga till tentan...

Sagt och gjort. Lägenheten förvandlades inte tillbaka till lägenhet utan fick vara boot-camp ett tag till. Fredag, lördag och söndag blev det plugg. Säkert sex timmar per dag! Intensivt! Det var ganska så mycket "hjulet snurrar, men hamstern är död" över hjärnfunktionen frampå kvällarna.

Måndagen kom. Tentan skrevs under djupa plågor. Inte kom det några frågor på det som pluggats mest, men det funderades och plitades ner svar på alla frågor .... eller åtminstone utkast till svar. En timma och fyrtiofem minuter tog det. Under den tiden hade tentavakten kunnat dö flera gånger om eftersom tantskrället envisades med att klappra runt i Gimosalen på höga klackar. Varv på varv runt de stackars studenterna. Gimosalen skulle kunna användas som konsertsal i vanliga fall. Akustiken är fantastisk. Till slut satte sig tantskrället (möjligen kan min viskning mellan tänderna: "För h-e, gå och sätt dig på rumpan och sitt still och tyst" ha någonting med saken att göra. Fast hon var så långt bort. Det kan hon inte ha hört. Väl?).

Idag kom resultatet. Godkänd. Med nöd och näppe tror jag. Men vad gör det? Det känns bra. Vad som känns nästan ännu bättre är att anatomi inte längre stör min sömn och att jag faktiskt älskar Sobotta, McMinn och Moore/Agurs verk. De är numera nöjeläsning. Anatomi är roligt! Anatomi är intressant! Speciellt klinisk anatomi!

Så tusen, tusen tack för att du gav mig dåligt samvete, Mårr. Får jag bjuda på en fika till hösten?

Kommentarer
Postat av: Mårr

Men neeeeeeej, jag sa inte att det bara "behövdes" två dagar, jag sa att det var vad vi fick när det begav sig, fast då hade man ju just RÅPLUGGAT ämnet non stop i fem veckor - lite skillnad då, mot din situation idag, det var DET jag menade. Shit, inte skulle du få dåligt samvete för det, jag menade som sagt precis tvärt om!!! (Fast ledde missförståndet till att du nu har klarat tentan så var det ju bra ändå såklart - och det vore jättetrevligt att ta en fika!)

2007-08-08 @ 17:20:49
Postat av: Mårr

Men usch, av ditt inlägg nu låter jag ju som värsta elaka människan som gav dig dåligt samvete :(

2007-08-08 @ 17:22:08
Postat av: Kandidat Dropp

Men såååå menade jag ju inte. Du är ju världens bästa människa som fick mig att ta tag i det hela.
Jag är verkligen tacksam. Du gav mig lite perspektiv på det hela. Fast jag erkänner att rubriker låter lite hård - den var på skämt. Ett dåligt skämt.
Det känns ju bara så bra att vara av med det hela. Jag menar tacket av hela mitt hjärta. Det är bra när folk kommer med åsikter och tankar. Det får mig att tänka till. Fortsätt med det kära Mårr.

2007-08-08 @ 17:27:20
Postat av: Mårr

Ih, jag är glad att du är glad och att det gick bra (stort grattis förresten!), men jag menade verkligen aldrig att det räckte med två dagar, buhu. Nu måste jag läsa den där kommentaren igen för att se hur i hela friden jag uttryckte mig.

2007-08-08 @ 18:54:03
Postat av: Kandidat Dropp

Jamen du har ju rätt! Det räcker med två dagars inläsning när man gjort kursen i ett svep och pluggat dag och natt som man tvingas göra. Jag tog inte alls illa upp. Du skrev ju bara som det var. Glöm det! Jag tog inte illa upp på något sätt. Det är nog snarare jag som uttryckt mig klumpigt.

2007-08-08 @ 19:01:19
Postat av: Mårr

Heh, det är bara jag som i gammal god stil tror att folk är arga på mig, vet du ;)
Huvudsaken är att tentan gick vägen, nu är du av med den, så underbart skönt! :)

2007-08-08 @ 21:11:24
Postat av: Kandidat Dropp

Jo, jag förstod det, men inte är jag arg på dig. Du har ju hjälpt mig. :-) Den dag jag blir arg (om det någonsin händer) kommer det att vara extremt tydligt.

2007-08-08 @ 21:26:08
Postat av: Siv

Men GUUUUUUD så coolt! Tokgrattis x 10001

Postat av: Kandidat Dropp

Lika många tack för grattisen och inte minst lika många tack till din kompis som såg till att jag mot alla mina principer fick ändan ur .... ;-)

2007-08-10 @ 07:35:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback