Territoritet utvidgas på försök

Dunk sa det stenhårt bakom ryggen på mig. När jag vände mig i sängen stod Lilla Besten vid tröskeln med lyftat huvud, lyftade öron och en vispande svans. Det var märgbenet som dunkade till när hon släppte det i golvet. Det syntes vad hon tänkte: "Matte, får jag krypa ner i sängen hos dig? Snälla, snälla - jag är ju så söt. Ett märgben mot en stund i sängen. Vad säger du?" Matte sa ett stenhårt: LILLA BESTEN, NEJ! och vände sig bort från dörren.

Efter en stund hörde matte klorna mot parketten. Försiktigt, försiktigt tassade de. Längs kortsidan på sängen till den bortre sidan. Svanstippen som rörde sig ovanför sängkanten avslöjade ohjälpligt hennes väg runt sängen. Så blev hon stilla. Plötsligt försvann svansen och det stack upp en liten taxnos över sängkanten istället. Hon försökte se ut som sitt allra sötaste lilla jag. Men, det blev åter igen ett obarmhärtigt LILLA BESTEN, NEJ! från matte. Så försvann nosen. Bra! Nu ger hon upp, tänkte matte. Men icke. Det var dags att samla alla krafter och plötsligt satt det en liten Best på husses sida av sängen. Ansiktsuttrycket var en blandning av "Jag vet att jag inte får, jag skäms jättemycket" och "Snälla rara låt mig stanna, se så söt jag är".  Men matte var obarmhärtig och lyfte ut Lilla Besten till sängen i arbetsrummet. Tre gånger upprepades proceduren innan Lilla Besten stannade i sängen för kvällen ......

Kommentarer
Postat av: anki lindgren

men
hallå
vad
är
du
för
matte
?
klart
lilla
söta
taxtösen
får
panta
märgben
mot
sängplats
!!! nä
isa
packa
resväskan
och
kom
till
lektanten
anki
vad
är
1
märgben
och
sängplats
mot
att

grisa
i
sängen
ända
nackdelen
är
kackelackan
men
vad
gör
det
? om
100
år
när
man
har
löständer
och
lockighår.....

2007-08-06 @ 23:19:45
Postat av: Anonym

Alltså, det är ett lockande förslag. Fast kackerlackan är ju där .....

2007-08-07 @ 09:36:49
Postat av: grabbarna sol och kackelackan

hm,suck
jag
heter
faktiskt
inte
kackelackan
utan
i
stamtavlan
o du
vackra milton
sådeså
och
det
säger
jag
bara
akta
er
jag
kan
morra.pussas, och
va så
mycket
tax
jag
vill
...för
alla
säger
att
en
vackrare
tax

denna
sida
stan
finns
inte....ha,ha
rätt
åt
syrrorna
att
dom
fick
vackert
strävt
hårlag
.....mamma
prov
trimmade
skorpan
såg
inget
trevligt
ut
men
jag
hjälpte
till
och
bar
bort
håret
från
honom

se
sa
millis
du
ser
redan
5
år
yngre
ut
grrr
sa
skorpan
oj
ska
sova
midda
nu........mille
och
grabbarna
grus

2007-08-08 @ 22:42:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback