Bättre och bättre....

Idag var fredagsföreläsarna betydligt bättre. Det största surkartet vågade sig till och med på att berätta roliga historier om tuffa patienter han stött på. Antagligen hade han en dålig dag i fredags ... eller så var det jag som hade det och var sedvanligt intolerant.....

Skolan slutade redan 12.00. Skönt att veta när man slutar på eftermiddagarna. Det har vi inte riktigt vetat under Proppen och kända start- och stopptider i skolan gör det onekligen lättare att planera livet. Eftermiddagen har ägnats åt att skriva hemtenta i akutmedicin. En utmaning. Inte uppgiften så mycket som det faktum att Mr H pillat på datorn igen och installerat nytt operativ: Vista. Plötsligt har menyerna bytt utseende. Innan jag hittade var man skapar ett nytt dokument var jag färdig att slänga ut dator*^¤%&* genom fönstret. Att skriva ett dokument om bröstsmärta samtidigt som man försöker lista ut var sparafunktionen och en massa andra basicfunktioner ligger var mer än min irriterade, förkylda kropp mäktade med. Nåja, grunden i dokumentet är nu klart. På de två dagar som är kvar att skriva ska jag väl kunna lista ut var diverse funktioner sitter i Vista Word och vad sjutton skolan menar med frågorna om bröstsmärta.

När Mr H kommer hem ska jag tala om att man inte alltid behöver installerat ett nytt operativsystem när datorn går långsamt. Varför inte rensa först och sedan packa den? If it works - don´t fix it! Typ! Dessutom så ska man inte installera operativ som är nästintill att betrakta som Beta. Låt någon annan få barnsjukdomarna i knät. Den här diskussionen har vi haft förr och jag vet precis vad han kommer att svara: Du börjar bli så gammal att alla förändringar är av ondo.....
Bah!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback