Heureka!

Heureka! Det finns ett system.
Under FFB såg jag det inte, men visst finns det system i EKG-kurvor och tolkning.
Den här kursen artar sig. Klinisk fysiologi. Lyckas man få mig att se struktur i EKG-kurvor så får man i alla fall godkänt på pedagogiken. Fast jag saknar Proppen. Absolut! jättemycket!  Det var en oerhört rolig och bra kurs och en fin boost för självförtroendet.

Hågadalen och Nåsten är helt underbara områden. Huset jag bor i ligger precis i utkanten av reservatet och två av rummen i lägenheten vetter mot skogsbrynet. När jag kom hit i april 2004 pch såg ut genom extrarummets fönster, över skogsbrynet och gläntan mellan trädtopparna, som visade fälten utanför visste jag direkt att den här lägenheten ska bli min. Första veckorna som nybliven ägare av lägenheten ägnades åt att ligga i TV-soffan och stirrade ut över gran- och talltopparna. Det fyllde mig med en känsla av rymd och frid och "Stockholmsstressen pyste sakta ur mig". (Ja, i alla fall när jag inte höll på att hosta lungorna ur mig pga mykoplasman).

Idag efter att ha vallat Lilla Besten i Hågadalen i 1,5 år, kände jag att ombyte krävdes. Varken Hågadalen eller Nåsten kändes lockande. Lastade in Lilla Besten i bilen och efter att ha snurrat runt lite i stan landade vi nere vid Studenternas. En timma gick vi fram och tillbaka längs Fyrisån. Det var skönt att trampa andra stigar. Det tyckte Lilla Besten också, så som hennes svans viftade hade hon lätt kunnat lyfta och leka helikopter......

Kommentarer
Postat av: Mårr

Den där strukturen får du ju gärna dela med dig av, EKG lär jag mig aldrig. (Jo, jag kan haja basala saker som ST-T-förändringar och olika block, men sen är det kört)

Postat av: Lilla Mysan

Du kan ju prova på Gula Stigen också. Från Lilla Sunnersta och runt i Vårdsätraskogen ;-)

2007-02-13 @ 22:14:45
URL: http://lillamysan.diaryland.coml
Postat av: Kandidat Dropp

Ah, tror inte ja gkommit längre än du Mårr, men det är åtminstone mer än jag förstod under FFB, med "duvetvem" som föreläsare.

2007-02-14 @ 07:14:22
Postat av: Kandidat Dropp

Tack för tipset, Lilla Mysan. Jag tror jag fått min dos av Hågadalen för tillfället. Testar Gula Stigen, snart...

2007-02-14 @ 07:15:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback