Ridskola

Mr H jobbar kvällsskift idag så Lilla Besten och jag har tittat på Melodifestivalen.
Hon har legat och surat. Jag har nämligen klippt ena tassens klor på henne idag.
Det är inte en favoritsysselsättning. Varken för henne eller mig. Det är hårt arbete. Först måste jag ta fram klotången utan att hon märker det och sedan smyga fram till henne med tången i bakfickan och slå mig ner och klia den lilla taxmagen som hon så välvilligt brukar blotta när man tittar på henne. Så när hon minst anar det får man hugga tag i tassen med ena handen och med andra handen hala fram tången och klippa en klo. Har man tur hinner man ta en klo innan hon ålat sig loss. Idag var det närmast världsrekord. Fyra klor hann jag ta innan hon reagerade.  Brukar lämna bort henne, men faktum är att hon skriker inte när jag gör det. När hon får det gjort på "salong" så skriker hon som om någon höll på med tredje gradens korsförhör och drog ut klorna på henne istället för att klippa dem. Det gör så ont i mitt hjärta att höra skriken att jag måste gå ut ur "salongen". Drama queen kallar de henne. Får nog fortsätta klippa själv. Med fyra klor per dag har man ju snart klippt alla......

Idag var det dags för Storstumpas första riktiga ridlektion. Sällan har jag sett en så lycklig unge. Oj, vad det strålade om henne. Tyvärr fick jag leda henne hela lektionen så det var svårt att ta bilder.

168505-22
Storstumpa och Chirac

168505-23
Chirac och Storstumpa


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback