Valentin

Valentin får inte så mycket uppmärksamhet hemma hos oss. Mr H åkte till jobbet ca 05.10 i morse och väntas hem om någon halvtimma. I morgon ger han sig av lika tidigt till jobbet och slutar inte förrän 19.00. Det är ju kul att han har jobb, men just nu känns det som om vi går omlott om varandra här hemma och enda gången vi ses är i sovande tillstånd. Aptrist!

Egentligen kanske vi borde fira ordentligt? Det var ju den där första Valentin för ett antal år sedan som våra trevande försök att lära känna varandra blev mer seriösa. Men romantiska är vi inte någon av oss, vi styrs mer av logik än känslor. Kanske därför vi tycker så mycket om varandra och passar så bra ihop? Tänk, jag vet inte ens vilket år vi blev ihop! Det enda jag vet är att det är året då morfar dog för julen innan var alla barnbarnen hemma hos mormor och morfar i perioder över jul. Underförstått för att ta farväl. Jag har ett minne av hur jag mellan varven satt hemma i mammas kök med hennes dator  och ivrigt kollade min hotmail för att se om jag fått något nytt mail. Var det bara en sådan där reseberättelse som han skickade till alla från sin resa så blev jag gruvligt besviken, medan hjärtat klappade mycket fortare och hela jag darrade av förväntan när jag såg att det var personligt. Jag har alla mailen kvar. Var det logisk och rationell jag sa?

I brist på Mr H:s närvaro roade jag mig med att ta Lilla Besten på en utflykt idag också. En kursare brukar prata om elljusspåret bakom sitt hus, så dit åkte jag. Hamnade i Stabby backe. Det var ju gulligt, men lite litet - inte mycket till strövområde. Nåja, Lilla Besten och jag vidgade våra vyer en aning. I övrigt har jag roat mig med att sova och skriva hemtenta. Så mycket immunologi har det inte blivit. Synd, eftersom tentan är i morgon. Nåja, det är väl bara att gå dit nästa gång.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback