Jobb, jobb, jobb

Mr H jobbar den här helgen. Själv skulle jag ha en helg i lugn och ro med lite studier inlagda mellan turerna med dammsugaren och dammtrasan. I torsdags ringde extrajobbet och frågade om jag kunde ta ett 25-timmars pass. Tackade nej, med viss ångest ska tilläggas. Pengarna behövs och jag vill gärna ställa upp, men i nuläget känns två vilodagar viktigare. På förmiddagen i dag ringde de igen. Stort manfall. Ville säga nej, men kunde inte.  Förhandlade mig till ett kortare pass. Så nu sitter jag på jobbet igen....det var ju det jag inte skulle....

Nåja, har ändå haft en ganska skön dag. Började dagen med sovmorgon och sedan en timmas promenad med Lilla Besten i ett vintervackert Hågadalen (önskar bara att Uppsala inte var ett sådant blåshål). Så hem och byta om till träningskläder. Körde styrketräning på Friskis. Har inte gjort det sedan början av januari. Misstänker starkt att musklerna ger sig tillkänna i morgon bitti. Spinningmusklerna har varit igång ett antal gånger de senaste veckorna, men det lär nog inte hjälpa.


168505-21
Det var svårt att hitta en hjälm i rätt storlek

På eftermiddagen fick jag förmånen att följa med Storstumpa på hennes första ridlektion. Förmån och förmån förresten. Det var nog ett straff från Broderns sida. I går under middagen tjatade han nämligen länge om hur han som liten tvingats med till Grevagården och suttit på läktaren och frusit medan jag harvade runt i ridhuset. Det var visst alltid vinter. Tänk att bror och syster  kan ha så olika minnen av samma händelser. Själv kommer jag inte ihåg att mamma, pappa och han skjutsade mig utan har minnet att det alltid var kompisen Å:s pappa som körde. Jaja....

Storstumpas första ridlektion "bidde en tumme". Istället för att sitta på hästen fick barnen lära sig att rykta, tränsa och sadla samt leda hästen.Storstumpa var mäkta besviken och innan halva tiden hade gått frågade hon om det var slut snart.  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback