Sol ute, sol inne....

Önskar mig fler sådana här dagar. Slutade redan tolv på sjukhuset eftersom dagens handledare skulle på kurs på em. Istället för att träffa patient på em och ta status och anamnes fick jag följa med handledaren till klin fys en stund på förmiddagen och kolla på patienter som gjorde arbetsprov. Spännande! Särskilt som han fick in en ovanlig frågeställning som han aldrig fått förut.  Det är kanske nackdelen med att göra sin "snurra" på ett universitetssjukhus... man får en skev uppfattning om vad som är vanliga sjukdomar....

På eftermiddagen tog Lilla Besten och jag en lång, lång promenad i snön alltmedan vintersolen värmde kinderna. Underbart skönt!

Så middag hemma hos K med henne och S. Jätteroligt att få prata av sig, vi ses ju inte så ofta numera när vi är utplacerade på olika hemavdelningar. Mr H var snäll och skjutsade och hämtade mig trots att han ska upp före tuppen i morgon bitti. Jag är glad att han har ett jobb han trivs med, men jag avskyr hans tider.

Jag införskaffade drickat till kvällens övning. Travade in på systemet och frågade efter rött vin som gick bra till fisk. Killen såg skeptisk ut och sa lite skojfriskt ungefär "Rö'tjut och fisk, är du inte klok?" Men, jag stod på mig och då skramlade han fram en flaska Morgon. Underligt. Det var mitt favoritvin förra pluggomgången. Trodde inte det existerade längre. Men, jag gillar det fortfarande visade det sig - så här ungefär 14 år senare och 31 kronor dyrare (har för mig att en flaska brukade kosta 56 kronor.....)

Kommentarer
Postat av: Mårr

Hm...funkar inte kommentarsfunktionen, tro?

Postat av: Doktor Dropp

Ährm, det halkade bort. Du har fått ett litet mail som förklarar mina klåfingriga fingrar....

2007-01-26 @ 22:48:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback