Jag vill ha en ny familj

Jag vill ha en ny familj! Husse och matte är hur tråkiga som helst. Envetna som taxar är de, men i övrigt har vi ingenting gemensamt. Nästan allt roligt är förbjudet. Jag får varken jaga cyklister eller fotgängare. Hälsenor är det förbjudet att sätta tänderna i. Snart kommer de att förbjuda moped- och skateboardjakt också. Sanna mina ord!

Idag har de varit överjävliga med sitt: LILLA BESTEN, NEJ! SKÄRP DIG! Först var det husse som var besvärlig. När matte nästan var vaken i morse sprang jag till sovrumströskeln. Och medan hon sakta drog sig ur sömnens famn smög jag mig närmare sängen. Som en panter smög jag fram; sakta, sakta. En klolängd i taget.  Jag är extremt bra på att smyga. Men ska sanningen fram så hjälper det väl till litegranna att matte hör illa på örat som är mot dörren. Precis som jag tog sats för att hoppa upp i sängen ringer telefonen. Matte blir plötsligt klarvaken och rusar ur sängen. Får syn på mig, som försöker smälta ihop med mattan, och skriker: UT! Det var husse som ringde. Jag lovar. Det var bara för att varna matte och förstöra för mig. Karln har ett sjätte sinne när det gäller mig och sängen. Trots att han var på Arlanda, fyra mil bort visste han att jag var på väg upp i sängen. Jösses, vad är det för fel på människan? Har han ögon i nacken eller?  Han borde skaffa sig ett liv istället för att ägna sig åt att förstöra mitt.

Så var det dags för morgonpromenaden. Matte hade mig på lång lina. Det är ju samma sak som att man får göra vad man vill. Eller hur? Så när vi passerade soldattorpet och jag kände lukten av fåren sprang jag dit med taxfart (slår blixten alla gånger). Jag får in nosen mellan spjälorna, så jag kunde "jaktskälla på fåraskocken". Baggen, den dummern, blev hypnotiserad av mitt skällande och kom mot stängslet. Lättare byte får man leta efter! Han sträcker fram nosen mot mig. Det var väl min underbara hundparfym han ville få del av kan jag tänka. Usch för att stinka får! Dofta tax är bra mycket bättre.  Smutsig päls med en doft av allt härligt jag rullat mig i: fågelträck, gamla näbbmuslik, halvätna fåglar och fläckarna i gräset från traktens hanhundar. Nåväl, baggen sticker fram nosen och precis som jag ska sluka honom hör jag : LILLA BESTEN, NEJ! SKÄRP DIG! Och matte drar mig åt andra hållet. Men fy sjutton för tråkmatte!

Jag vill ha en ny familj!!!!!

//Lilla Besten, taxfröken, 4 år

Kommentarer
Postat av: Ella

Usch och fy, vilket hundliv! Stackars dig! Där jag bor med matte nu luktar det jättegott! Massor av hundar och katter. Och så har de ett helt förråd fullt av MAT! Men sen finns det andra konstiga lukter som är ganska otäcka. Det luktar som hos veterinären faktiskt. Och matte drar ner mig ibland på lunchen och så ska en annan tant i blå kläder klämma och känna på mig och en gång stack matte en vass sak i mitt ben. Men sen fick jag godis, så det gjorde inte så mycket. Det var värre när jag kliade mig i ögonen och matte envisades med att hälla grön färg i ögonen på mig. Fy bubblan! Människorna är allt bra konstiga!

Postat av: Mårr

Skicka dem till USA, det har jag gjort med min familj. Nu bor jag i flera veckor hos två tanter där jag får göra vad jag vill, de går ut med mig vid minsta vink, jag får schyssta tuggben, ligger på rygg i soffan bredvid den där av dem som jobbar så konstiga tider och hon kliar mig på magen utan avbrott i flera timmar, dumskallen! :) De har verkligen inget annat att göra än att ägna mig full uppmärksamhet, och inatt när den långhåriga var och jobbade väckte jag den äldre människan medelst ylande två gånger (jag löper och är svårt sugen på herrar) och det puckot gick faktiskt upp och följde med ut, tihi!!! Så, sanna mina ord, bara skicka iväg de där vrånga människorna du har runt dig och åk iväg och vila upp dig nånstans ett tag.
Mvh
Tuva, isbjörn/golden.

2007-07-28 @ 17:19:56
Postat av: Lilla Besten

Hrm, av någon anledning tror jag inte matte kommer att tycka att USA är ett straff, Tuva. Nog borde hon straffas när man inte får sluka får eller jaga mopedister? Fast, tänk att få gå ut när man är sjuk efter herrar....* drömmande suck* har aldrig hänt mig. Husse och matte brukar istället turas om att skrika : Håll klaffen!

2007-07-28 @ 23:56:21
Postat av: Kandidat Dropp

Jodu, Ella, de där blåklädda är ena otäckningar. Men jag ger mig minsann aldrig utan en fajt. Emellanåt kallar matte mig för ålen från Polen. Det är jag stolt över!

2007-07-28 @ 23:57:41
Postat av: Siv

Ja du Besten. Tänk om FDU skulle säga "håll klaffen" så snart Kandidat Dropp är sjuk efter husse? "Nej nej, sånt får du INTE hålla på med, se så - gosa nu med den här filten istället". Man kan undra vad Kandidaten och Husse skulle säga då. jag slår VAD om att de skulla ligga på varsin sida om dörren och gny!

2007-07-29 @ 16:11:04
URL: http://semestersiv.blogsome.com
Postat av: Kandidat Dropp§

Det gör hon redan. Så fort vi "vänslas" lägger hon öronen bakåt, snörper på munnen och ser så fruktansvärt övergiven ut som bara Lilla Besten kan. Hon nöjer sig inte förrän hon sitter som en stoppkloss (modell: betonsugga) mellan oss och vi båda klappar på henne.

2007-07-29 @ 19:33:37
Postat av: Siv

Som eeeheheeeensam och övergiven med-nucka är det inte utan att jag kan relatera till hennes känslor och agerande ;)

2007-07-29 @ 20:23:05
URL: http://semestersiv.blogsome.com
Postat av: Kandidat Dropp

Fortsätte hon så här så kommer det att sluta med att jag också är eeeheheeeensam och övergiven med-nucka

2007-07-29 @ 21:48:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback