Långpass

Jaaa, i kväll får jag äntligen träffa Mr H i vaket tillstånd och på torsdag kväll kanske han till och med är pigg nog att prata med mig. Han har värsta jobbtoppen nu. Fem dagar á 13 timmar, ledig två dagar, och sedan kör det igång igen. Till råga på allt kräver passen att han går upp halv fem på morgonen så när han kommer hem frampå kvällen är han inte särdeles talför. Att jag dessutom jobbar konstiga tider (om än inte så grymt många timmar som förra året) gör att vi nästan aldrig ses. Det är jobbigt. Bor man tillsammans med någon så är det ju för att man tycker om den och vill spendera tid tillsammans. Önskar jag för mycket om jag hoppas att vi får mer än en veckas semester tillsammans nästa sommar, och kanske inte fullt så mycket jobb över sommaren?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback