Grrrrr

Kvällspass på kvinnoboendet. Idag var jag en dålig personal. Hade bara lust att skrika: Skärp dig, klipp dig och skaffa dig ett jobb. Men det gjorde jag inte. Ibland blir jag bara så trött på att folk ska ha, ska ha och ska ha - men inte tar ansvar för sitt eget liv. Och det är inte ens de som mår sämst som är sådana. I en kris kan jag förstå att man ger tappt .....

Och förresten hoppas jag att Lilla Besten slutar komma in till oss på natten. I natt är det allvar. Ett pip och det blir grillad tax till middag i morgon kväll.


Kommentarer
Postat av: Ingenjörn

Blir det någon grillad tax? ;)

Postat av: Kandidat Dropp

Inte helstekt, men .....

2007-07-01 @ 11:09:09
Postat av: Anonym

Sååå, du har lag dig till med vårdfolkets jargong.
"en personal", så heter det inte. En anställd, en människa, en cykel, en vacker dag.
Men inte en personal.
//Besserwisser

2007-07-01 @ 16:46:34
Postat av: Kandidat Dropp

Hörru Messerschmitt, det där skrev jag bara för att reta dig. Och förresten, jag vet var du bor :-)

2007-07-01 @ 21:41:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback