Lördag

Det här ser ut att bli ännu en sådan där sommar när Mr H och jag knappt ser varandra. Han jobbade i går och har nu tre dagar på raken på Arlanda. Långa pass - en sisådär 12-13 timmar.

16 juni. Kanske är det dagen som får mig att fundera och undra över vad som är meningsfullt. Just nu kan jag inte se så mycket. Jag funderar. Tankarna irrar och far. Hur gärna jag än skulle vilja kan jag inte styra upp saker och ting. Det är bara att se tiden an. Önskar bara att jag inte hade så svårt för det. Jag vill ju gärna styra och ställa, men det spelar ingen roll hur mycket jag tänker och funderar det här är bara sådana saker som jag aldrig kommer att kunna ordna upp. Vänta och se är vad som gäller. Kanske är det därför jag börjat sortera bland mina blogganteckningar? Helt onödig verksamhet, men det är i alla fall någonting jag kan sortera, organisera och styra och ställa med. Just nu vet jag inte vad som är vad. Ska jag börja jobba? Hur viktigt är vissa saker för mig? Antagligen kommer vägen att automatiskt pekas ut för mig. Men, jag har inte tålamodet att vänta ut saker som inte ligger i mina händer. Det är frustrerande att bara vänta ...

I brist på vettigare saker sorterar jag och lägger jag länkarna till allt jag sorterat här vid sidan om...... 

Är det förresten någon som kan tala om vad det här är för blomma? Köpte den i Vela handelsträdgård när Mr H köpte sin lilla gula fara. Kommer inte ihåg vad den heter. Kommer bara ihåg att Maggan som sålde den till mig sa: -"Du kommer bli förvånad när den slår ut." Det blev jag, Maggan. Tycker att den är jätteläcker.
image360


Kommentarer
Postat av: Lena

Du har köpt en "Stjärnblomma" den är jättevanlig i rabatterna i Spanien och jag har en i min balkonglåda. Köpt här i Tumba under det namnet och inte insmugglad. Dock hittar jag inget som heter så, vart jag än letar.
Den tål sol och torka väl, vänder blomman mot solen och har blommor i flera färger på samma planta. Ska absolut kolla om du råkar få in namnet på den.

2007-06-17 @ 08:37:49
Postat av: Kandidat Dropp

Tack, då har jag någonting att kalla den tillsvidare, Lena :-)

2007-06-17 @ 11:13:39
Postat av: Mårr

Allt har sin tid och ibland kan lösningar komma till en om man bara släpper taget - fast det är lättare sagt än gjort, jag vet.
Studieuppehåll, lugn och ro, skulle det kunna vara ett alternativ?

2007-06-17 @ 20:50:09
Postat av: Kandidat Dropp

Jo, kanske Mårr, inte omöjligt

2007-06-17 @ 20:55:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback