Tisdag 5/6

image338


Vilka matvanor den jeppe har som skött inköpen till lilla lägenheten har är höljt i dunkel. Han, det måste vara en han, har i alla fall inte samma vanor som vi det står helt klart. Någon brödkniv, eller stor skarp kniv överhuvudtaget, har inte ansetts behövas. Kanske är de rädda att turisterna ska löpa amok? Istället för brödkniv har man ansett det lämpligt med en sågtandad kniv a la modell grillbestick. Idag gav jag upp skärandet och det färska bröd som inhandlades till frukost var brytbröd.Brödkniv finns inte, däremot en smörgåsgrill. Vem behöver det?

 image339

Hur två hyfsat intelligenta människor kan misslyckas så kapitalt som Mr H och jag gjort idag är mig fullkomligt obegripligt. Dagen började som igår, dvs molnigt, så först efter lunch styrde vi kosan mot stranden. Innan smorde vi oss ordentligt. Total block från Australien och Niveas faktor 8. Spädde på med lite solkrämer under eftermiddagen. Vi var bara några korta timmar på stranden. Hur det kunde gå som det gick förstår vi inte. Just nu liknar vi mest två stycken alien som påbörjat vår metamorfos mot kräftdjur. Färgen kommer visst först. Och just idag, av alla dagar, fick jag för mig att sola top-less. Det har jag inte gjort sedan jag drog på mig min första lilla blåa frottébikini med röda kanter och ett ankare mitt fram vid tre års ålder. Ni kan ju tänka er hur mina solovana kroppsdelar känns just nu. Hudkostymen är några tum för trång. Det ser ut att bli en jobbig natt.

image340

 


Kommentarer
Postat av: Ingenjörn

Oh ajaj, det låter som en förfärlig kräftnatt! Stackare!!
Här hemma är det svinvarmt, vi har precis hämtat upp fläkten från källaren för att få det lite svalt i sovrummet så att det går att sova. 21 grader klockan 22 är...udda...

Postat av: Anonym

Å fy bubblan - köpt nåt gojs med aloe vera i, det brukar lindra.

2007-06-06 @ 22:24:40
Postat av: Mårr

KÖP skulle det vara och inget annat.

2007-06-06 @ 22:25:18
URL: http://www.minplats.blogspot.com
Postat av: Kandidat Dropp

Jag klarade mig ganska bra. Trots toplessförsöket. Mr H däremot, som är blond och blåögd. Ja, ni kan ju tänka er vilken natt han hade ....

2007-06-07 @ 18:50:04
Postat av: Ingenjörn

Ah, jag känner igen det där med att ha en blond och blåögd man med mig på solsemester. Efter ett mycket kort tag är han rosa, blond och blåögd...;)

2007-06-07 @ 19:03:20
URL: http://ingenjor.diaryland.com
Postat av: Kandidat Dropp

Intensivt rosa!!!!! Och det har tillkommit ljudeffekter - kvidande.

2007-06-07 @ 19:22:50
Postat av: Ingenjörn

Japp, jag vet precis vad du menar...fast det brukar vara kvidande ackompanjerat av frasen "har du sett after-sun-sprayen?"..;)

2007-06-07 @ 20:38:03
URL: http://ingenjor.diaryland.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback