Endonk

Endonk får klara sig utan mig idag också. Som om de ens märker att jag inte är där. Kandidater kommer och går på löpande band. Istället för att ägna dagen åt att skriva in patienter och diktera journaler fortsätter jag kurera mig. Men i morgon går jag, oavsett hur jag mår. Jourcentralsläkaren i lördags ryckte på axlarna när jag frågade om det är ok att gå. Det beror på om du orkar sa han. Bakterierna sitter ju i örat och virus finns överallt. Sedan föreslog han att jag ska använda munskydd. I sig ingen dum idé, men frågan är om inte det skulle skrämma patienterna mer än det skulle lugna. Antagligen skulle det ta en kaffekvart och sedan skulle rykten om fågelinfluensa på endonk börja gå. Det är inte konstigt att läkarna är de stora smittspridarna i vården, med långärmade rockar och folk som släpar sig till jobbet med bakterier sprutande ur öronen....

Nu ska jag krypa ner i sängen igen och invänta Mr H:s hemkomst.

Kommentarer
Postat av: anneli

En sked honung om dagen rekommenderas, alltså svensk, ej uppvärmd, så kanske du slipper mer elände! En kompis fick rycka ut 4 timmar tidigare till akuten i lördags, var det ditt fel?

2007-03-19 @ 18:35:53
Postat av: Kandidat Dropp

Ha! Ha! Näe, jag är nog oskyldig till det.

2007-03-19 @ 19:04:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback