Måndag 5/3

Kastade bort en hel dag på att gå till skolan. Förmiddagsföreläsningen i sig var det väl inget fel på. Men det handlade om diabetes. Inget nytt under solen med andra ord. Tror att till och med de friska kursarna börjar tycka att det känns lite uttjatat. I Uppsala har de så mycket diabetesforskning att alla föreläsare alltid tar upp det. Suck!
Kvaliteten på eftermiddagens föreläsning om receptskrivning kändes mer tveksam. Inte bara för att reglerna och blanketterna inte tycks ha ändrat sig så hiskeligt mycket sedan 1988 när jag gjorde apotekspraktik och manglades i receptskrivning. Och på fredag har vi ännu mer av eländet - den gången obligatoriskt.

Läste förresten i helgen ut Mari Jungstedts "Den inre kretsen" som följde med Amelia. Massor av lovord, från olika tidningar, på baksidan. Och, ja, jo ...  den var väl ok. Men får knappast några stående ovationer av mig och inte känner jag mig så speciellt sugen på att läsa fler böcker av henne heller. Någon som vet? Är de andra böckerna bättre? Eller ska jag helt enkelt ta och läsa något av någon annan?

Kommentarer
Postat av: boktok-skatan

Jungstedt är OK men inte fantastisk. Hennes senaste - Den döende dandyn - var nog den bästa av hennes böcker hittills, men det kanske var min personliga smak eftersom jag tittat mycket på den tavlan förr.

Ge dig på Kjell Eriksson istället, om du inte redna har läst allt av honom.

Postat av: Kandidat Dropp

Tack för tipset, Kjelle it is! :-)

2007-03-06 @ 12:30:51
Postat av: Lilla Mysan

Nu kan du släppa tummen som du hållit. Hoppas den inte gått i nekros alldeles :-) Jag tror bestämt att hållandet hjälpte, tack så mycket!

2007-03-06 @ 12:48:36
URL: http://lillamysan.diaryland.coml
Postat av: Kandidat Dropp

Hipp, hipp, hurra. Grattis!

2007-03-06 @ 15:14:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback