Torsdag 1/3

23,5 timmar in i arbetspasset på kvinnoboendet och bara 7,5 timmar kvar.
Än så länge har jag hunnit leka socionom, nätverkstekniker, "den lilla elektrikern", receptionist, hygientekniker och elefant som kastar geparder med snabeln (Läs: vänder upp och ner på barnen med händerna. I leken blir allt möjligt). Undrar vilka roller kommande timmar medför?

Av alla roller var det nätverksteknikern som kändes mest hemtam. Tolv år i IT-branschen ... även om man som projektledare är långt från tekniken ... sätter sina spår. Fick en riktig "connection" med IT-killen på helpdesk, när servern vägrade svara. När jag avslöjade att jag nog skulle kunna trycka på lite knappar i min ända av linorna så drog han en lättnadens suck. Till skillnad från hans första suck som avslöjade att han trodde att när någon ringer från ett kvinnoboende kan det bara vara ett våp....  När det senare visade sig att radiolänken var ett problem och jag muttrade lite om att jag när jag jobbade i *** avskydde radiolänkar för att varje gång det regnade gick länken ner, så hade jag halva inne .........  Kanske inte full duplex, men i alla fall simplex... .Det där sista var för alla datornördar som råkar läsa det här.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback