Wild n' crazy

Kände mig lite wild and crazy idag och struntade i föreläsningen. Kanske inte så vilt egentligen med tanke på att föreläsningarna inte är obligatoriska. Jag må tycka vad jag vill om administrationen och allt runtomkring läkarprogrammet, men för mig är ändå föreläsningarna för det mesta ett alldeles förträffligt bra sätt att tillförskanska sig kunskap.  Så det är sällan jag skolkar. Schemat på den här kursen, klinisk kemi, är dock vedervärdigt. Hela dagar i skolan, från åtta till halv fem, med massor av hål i schemat. Eftersom jag behöver mitt köksbord och mitt hem runtomkring mig för att läsa effektivt så är alla dessa hål i schemat bara en hel massa bortkastad tid. Dagens schema med en och en halv timmas föreläsning och så några  timmar ledigt innan obligatorisk lab och patientfallsgenomgång kändes därför oöverstigligt i morse. Stannade därför hemma på förmiddagen och tillbringade den med rara sambon, sambon som nu jobbar och som jag knappt sett sedan i tisdags eftersom jag hade långpass på extrajobbet........

Laborationen var seg. Jag är nu sådan att jag aldrig kommer att tycka att det är roligt att laborera eller ens att tycka att det är lite givande. Försöker skärpa mig under laborationerna de här två veckorna för det är så väldigt uppenbart att man faktiskt lagt ner arbete på att tänka igenom vilka laborationer vi får göra och hur de ska genomföras. Labhandledarna är bra. För ovanlighetens skull känns det som om de har gedigen erfarenhet och grundmurad kunskap. Ändå lyckas jag inte uppbåda någon geist. Det är nästan oförskämt av mig och jag försöker verkligen att inte visa det allför mycket. Handledarna förtjänar inte att se att jag lider och håller på att förgås av tristess och meningslöshet under laborationerna. Tveksamt om jag lyckas dölja det för dem, men jag hoppas det. Det är inte deras fel att jag känner som jag gör .....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback