DC-konvertering

Allra sista dagen på klinik för den här terminen och jag har DC-konverterat en patient. Eller, ähum! Inte riktigt. Patienten har kvar sitt förmaksflimmer, men jag vågade i alla fall försöka köra ström genom hjärtat på patienten. Också har jag haft kandidatmottagning. Träffat en patient som kom på återbesök för sin hjärtsvikt och hörde både den tredje hjärttonen och det diskreta blåsljudet över carotis. Alldeles själv. Sitter här med ett stort flin på läpparna och tycker att det var ett fint avslut på första kliniska terminen.

Det har varit intensivt. Lärorikt. Tankeväckande. Svåra etiska dilemman. Tragiska människoöden. Fina människor. Roliga patienter. Bra handledare. Patienter som låter lilla kandidaten ta del av deras liv och behandling, mitt i det svåra. Stundvis har jag känt mig som den mest okunniga lilla människan i världen. Stundvis har jag fått sådana egobooster att jag hotat spricka.  Det var skönt att få avsluta terminen med just den här braiga känslan och inte någon av de andra som drabbat mig under terminen.


Kommentarer
Postat av: Lilla Mysan

Åhå, så kul! Sommarlov är ljuuuuvligt!

Postat av: Mårr

Jäblarns, jag fegade som vanligt (under medicin, nu är jag lite modigare) ur när jag blev tillfrågad om jag ville konvertera. Nästa gång ska jag på´t!

2007-06-02 @ 17:13:28
Postat av: Kandidat Dropp

Go for it, girl!
Sanningen att saga sa var jag ocksa nara att fega ur. Det kandes laskigt att "fippla" med nagons hjarta.

2007-06-03 @ 17:58:26
Postat av: Mårr

Gah, jag lär stå på akuten och skjuta vilt i sommar vare sig jag vill eller ej.

2007-06-03 @ 19:26:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback