Fiskelycka

Så har också de två sista dagarna på inläsningsveckan gått i ett rasande tempo. Böckerna ligger på skrivbordet och samlar damm och undrar varför man kallar det inläsningsvecka när de ändå inte nyttjas. Jag hade faktiskt tänkt förbereda mig inför veckorna på kardiologen.... Tyvärr är det väl inte tanken som räknas.

Sköt läsandet framför mig hela veckan och till slut fanns det bara lördag och söndag kvar att läsa på. I går lördag undrade Mr H om jag skulle med på rallytävling ute i skogen. Jo, min svaga karaktär puttade Luther åt sidan och packade in Lilla Besten och mig bredvid Mr H i bilen och så bar det av .... Flera timmar var vi ute i skogen. Mr H plåtade bilar och Lilla Besten och jag satt på en sten och kontemplerade över livet. Emellanåt tyckte Lilla Besten att det var trist att sitta där (valnötshjärnan rymmer ju inte alltför många spännande tankar) och då gick vi en sväng djupare in i skogen.

På kvällen förgyllde Lilla Besten broderns och hans familjs tillvaro medan Mr H och jag festade i Stockholm. Jag drog nitlotten och fick köra hem. Men till min stora glädje är Mr H ganska så seg idag, dessutom ska han jobba natt.......

Idag har vi mest bara existerat. Lilla Besten och jag följde med brodern och hans familj ner till Skarholmen så att barnen och deras kompis fick meta lite från bryggan. Broderna har två stora intressen: jakt och fiske. Fisket har präglat hela hans uppväxt, så de som känner brodern inser nog hur lycklig han blev härom veckan när Storstumpa, efter år med rosa, prinsessor och glitter, kom hem från en kompis och meddelade att hon ville fiska.

...och jo då, det kom upp några stackars abborrar och någon liten mört .... allihop släpptes tillbaka ner i vattnet ... utom en rackare som till barnens förtjusning själv tog skuttet ur hinken....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback