Hög

Så blev jag plötsligt gräsänka den här veckan. Mr H jobbade flera nätter på raken och när jag gick till stora sjukhuset så kom han hem. Vår kommunikation de senaste dagarna har hållt sig till hej och puss. I går drog han norröver med de andra pojkarna på AMS och testkörde bilar. Beräknad hemkomst är i natt "sent och tretti" eller möjligen "sent och förti". I morgon försvinner han ur min åsyn igen och förlustar sig i Helsingfors med pojkarna på jobbet några dygn för att direkt när han kommer hem dra på speed-waytävling. Söndag morgon är beräknad tid för vårt nästa rendez-vous med djupare dialog än hej och puss. Lilla Besten har sneglat lystet på husses tomma plats i sängen de senaste nätterna. Vi får väl se om platsen blir fortsatt tom i veckan ....

Det stora sjukhuset har visat sig från sin allra vackraste sida idag. Åter igen kom jag hem (ovanligt tidigt, förresten, redan vid halvtresnåret) alldeles bubblig i kroppen. Ischemiseminarium i vår lilla grupp om sex kandidater. Alldeles otroligt lärorikt. Vi har lärt oss massor. HIA-rond (HjärtIntensivAvdelning) med kandidater och överläkare.  Överläkaren drog ett intressant fall för oss kandidater. Det visade sig att patienten (X) var den patient jag träffade på akuten i går och sedan följde till coronarangio och PCI samt CT-skalle. Vi fick träffa X en kort stund. Trodde inte X skulle känna igen mig eftersom X var så omtöcknad igår, men det gjorde X och sa så fina ord till mig om den stöttning X fått av mig i går att jag blev alldeles tårögd. Kursare IS kommenterade det när vi gick ut och sa någonting i stil med. Vad fint att få höra det. Varpå jag svarade: Jag blev alldeles tårögd (inte förvånande med tanke på mitt tidigare inlägg. Dessutom blev jag generad). Jag med, sa IS då.

Lilla Besten gillar mattes axel:
image276

image277

Kommentarer
Postat av: Siv

Nån ser ut att vara rätt nyklippt och väldigt snygg i håret. Extremt blank päls! Och nä, jag menar inte fyrbeningen.

2007-05-23 @ 22:00:32
Postat av: Kandidat Dropp

Ha!Ha! Tack! Jo, det är rätt nygjort.
Fast Lilla Besten blev lite sur när hon förstod att kommentaren inte gällde henne.

2007-05-23 @ 22:25:54
Postat av: Lilla Mysan

Ååhh, myyyys

Postat av: Mårr

Men guuuuuuuuuuuuuu så söt hon är!!! (Och du är jättefin i håret :) )

2007-05-24 @ 17:29:46
URL: http://www.minplats.blogspot.com
Postat av: Kandidat Dropp

Mmm, gullevovven!
Tack! Jag tycker att min frisör är duktig, fast som synes orkar jag aldrig fixa till det som jag ska.

2007-05-24 @ 19:40:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback