Lungan

Jodå, lungplaceringen är bra. Hela dagarna schemalagda med aktiviteter. Idag har jag varit med på pricktest, hyposensibilisering och bronkoskopi. (Ingenjör'n, du kan ju hoppa vidare till nästa stycke. Läs inte följande rader) Och måste jag någonsin bronkoskoperas så är det bara att söva mig annars får det vara. Fy sjutton vilken obehaglig undersökning. Patienten som fick bronkoskopin gjord var tålig som attan. Så stilla och lugnt kan jag garantera att jag inte skulle ha legat på britsen. Och än en gång förvånas jag och känner tacksamhet över alla patienter som mitt i sin oro, ångest och svåra undersökningar inte bara tillåter att vi kandidater tittar på utan faktiskt vill att vi ska göra det och låter oss prova både det ena och det andra ibland.

Kvällen tillbringades, hör och häpna, på modevisning. Det var en jobbarkompis som lurade med mig till Vivi & Viktoria här i stan. De visade underkläder och badkläder, och hjälpte oss sedan att prova ut rätta storlekarna. Det var en helfestlig kväll.Vivi och Victoria var jätteduktiga och supermysiga. Som vi har skrattat..... och shoppat. Det blev en dyr kväll, å andra sidan köpte jag bara nytt sådant som måste bytas ut i lådorna här hemma plus ett par skor plus ett halsband plus.....

Kommentarer
Postat av: Ingenjörn

Told you! Inga skopier utan något kul att sova på!
(Har jag nämnt att jag är synnerligen dålig på att följa uppmaningar och vet bäst själv..;))

Postat av: Lilla Mysan

Smådjur söver man inför bronkoskopier, men hästar är vakna. Hästar är coola, de tillåter att man gör nästan vad som helst med dom. Ledpunktioner och -injektioner, gastroskopier, bronkoskopier, tandraspning, rektalisering. You name it. Man kan nästan tro att de är lite dumma - hade de vetat hur stora och starka de är så...

2007-05-10 @ 08:07:42
URL: http://lillamysan.diaryland.coml
Postat av: Kandidat barn

Prästens barn osv, eller hur Ingenjör´n

2007-05-10 @ 13:59:13
Postat av: Kandidat Dropp

Med tanke på Lilla Bestens reaktion när du lyssnade på lungorna så är sövning en bra idé

2007-05-10 @ 14:00:01
Postat av: Lilla Mysan

:-D Alla hundar reagerar inte riktigt likadant som Besten...

2007-05-10 @ 14:29:13
URL: http://lillamysan.diaryland.coml
Postat av: Kandidat Dropp

Jasså ? ;-)

2007-05-10 @ 16:50:13
Postat av: Ingenjörn

Jupp! ;)

2007-05-10 @ 21:06:36
URL: http://ingenjor.diaryland.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback