Rain, rain go away - come on mother´s washing day

Lilla Besten stack ut huvudet genom ytterdörren och tvärvände. Min lilla taxfröken har minsann inget som helst intresse av att bli blöt om små tassarna. Men som den envåldshärskare jag är krävde jag min morgonpromenad och bar henne ut i skogen. Där satte jag ner henne. Dofterna var visst oemotståndliga. Kanske hade ett rådjur trippat förbi under natten? Kanske hade grannens svart katt slagit sina lovar där som en panter? Iväg for hon som ett spjut med nosen i backen. När vi gått halvvägs, efter ungefär en halvtimma, kom regnet. Drypande steg vi in i lägenheten en halvtimma senare. Så var den dagen förstörd......

Humöret som infann sig var definitivt inte det rätta för ett arytmiseminarium där jag trodde jag var väl förberedd. Trodde!!! Seminariet visade sig handla om detaljer om förmaksflimmer - inte hjärtarytmier rent generellt, vilket var det jag hade läst på. Aaaargh! Det var dessutom rörigt och aldrig förstår jag vad gossen som håller i seminarierna vill...... Det är väl jag som är trött i huvudet. Vi skyller på att det är i slutet av terminen. Bara den här veckan kvar - sedan efterlängtat sommarlov.

image283

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback