Viltspår

Lilla Besten låg utslagen i korgen när jag åkte till sista akutjouren under internmedicinska året. Hon var slut efter totalt mer än fyra och en halv timmes promenad idag. Dagen började tre timmar i skogen tillsammans med de tre herrarna tax och deras husse och matte. Lilla Besten och jag fick lära oss att följa respektive lägga spår. Jag var mäkta besviken när jag såg Lilla Besten i spåret. Hade förväntat mig en hund som drog iväg, ivrigt bjäbbande med svansen som en propeller. Istället travade hon lugnt och sansat. Jag undrar om hon verkligen visste vad hon gjorde? Herrarna tax matte påstår att hon gör det, men jag undrar jag.

Väl hemkommen från akuten blev jag varmt välkomnad av Lilla Besten, men ganska snart gick hon och lade sig i korgen. Uppenbarligen prioriterar hon sin skönhetssömn före att hälsa på matte mitt i natten. Så här sitter en ensam matte med hunden i korgen och Mr H i sängen. Tycks mig som om det bästa jag kan göra är att stänga av datorn och gå och krypa ner hos Mr H.

Kommentarer
Postat av: Lilla Mysan

Och här sitter jag och väntar på uppdatering... ;-)

Postat av: Kandidat Dropp

Ha!Ha! Jag fick fullt upp när jag kom hem. Tvättar, lagar stek och leker hemmafru i största allmänhet
;-)
Bilderna är inte så lyckade, men det kommer några så småningom. Förhoppningsvis innan dygnet är över....

2007-05-18 @ 18:07:17
Postat av: Lilla Mysan

Hrmf, har inte din karl vett nog att serva dig medan du är ute på roligheter?! Du har dålig pli på honom ;-)

2007-05-18 @ 18:39:44
URL: http://lillamysan.diaryland.coml
Postat av: Kandidat Dropp

Du vet det där med att dansa på bordet.....
När jag är hos kompisar åker han till garaget.
Får nog ta fram piskan igen. :-)

2007-05-18 @ 20:46:27
Postat av: tax matte anki

ha,ha
ja
du får
nog
lära känna
taxbest fröken
bättre

kommer
du
snabbt
se när
hon
jobbar
i
spåret
eller
toklurar
matte
ha,ha
hälsnigar
nattensängel
\co:taxmatte
anki
ps.
klappa
taxmadam
från
3
vilda
tax wolf`s

2007-05-20 @ 23:45:35
Postat av: Kandidat Dropp

Ah, toklura mig kommer hon alltid kunna göra .....
Klapparna är framförda och min lilla koketta fröken slickar tillbaka.

2007-05-21 @ 17:54:37
Postat av: anki co\ taxmatte till the wildwolfs

jo,jo
alla
har
vi
lik i garderoben
! men
nästa
gång

ska
jag
inte
snitsla
ditt
spår
utan
gör
en
spårskis
till
mig
själv
och
bara
vissa
spår
början
åt
er

tror
jag
att
du
kan
läsa
det
lilla odjuret
och
inte
låta
dig
luras
!
har
själv
varit

sådana
spår
i
dag
och
det
var
bara
sååå
kul
mer
skrek
både
jag
och
the
3
wolfs
och
vår
stackars
instruktör
såg
allmänt
förskräkt ut
var
kom
dessa
arbets glada
små
varelser
i
från
?
???
ja
det
kan
man
undra
ha,ha
nu
skriker
koken
att
maten
är
klar

jag
och
dom
hungriga
små
flaxtaxarna
tar
och
springer
dit
och
får
lite
ny energi
ha,ha

2007-05-21 @ 19:13:40
Postat av: Kandidat Dropp

Du é grym du! När ska du utsätta mig och lilla taxfröken för detta test?
Kan du förresten skicka över kocken? Jag har inte orkat laga mat på tre dagar. Lever på det som går att handla på ICA och äta kallt.

2007-05-23 @ 07:24:46
Postat av: anki

ha,ha
ja
kocken
är
tjänstledig

obestämnd?
och
vet
inte
när
han är
tillbaka
i
kökstjänst
men
när
han
är
det

ska
jag
med
glädje
låna
dig
honom!
ja
angående
spårtestet

får
vi
prata
med
väder gubbarna

smhi

vi
inte
ser
ut
som
ett
gäng
surströmmingar
ha,ha
och
sedan
kommer
ju
mr milton
hem
till
taxterroristerna
i
morgon
och
bör
nog

lite
tid
att
lära
känna
sina
ras vänner
och
"mamma och
pappa"
men
förslag
helgen
innan
midsommar
? ser
ledig
och
spår bra
ut
?
men
vi
kan
ju
ringas
om
skogsplanerna
?
hälsa
lille
best
att
solen
ska
värma
oss

fredag!
om
man
nu
ska
tro på
detta
mirakel ....men
hund tjejerna
tror
och
hoppas
för

ska
5
hundar
och
2
brudar
göra
nåsten och
hågadalen
osäker
ha,ha
och
"hussegubben"
får
va
hemma
och
städa
men
det
vet
han
inte
om
kram
från
oss
alla
till
er
alla

2007-05-30 @ 18:12:40
Postat av: Kandidat Dropp

Jag och Lilla Besten dansar en soldans åt er. Ringer och kollar när Milton vant sig vid sin nya familj. Så fort jag får kommer jag och hälsar på miraklet.

2007-05-31 @ 14:54:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback