Öh? Vad hände?

Mr H är sjuk. Fortfarande frossa. Planen var att gå på bio i kväll. När det väl kom till kritan var vi båda för trötta. Det fick bli James Bond på TV i sängen istället. Lilla Besten anslöt och satt strax innanför sovrumströskeln, utan att säga ett pip. Efter en halv timma av hennes anklagande blick stod jag inte ut längre. Mr H, sa jag, antingen får vi flytta ut i vardagsrummet så hon får vara med eller så får hon komma upp till oss. Det är din säng svarade han. Vaken Besten eller jag kunde tro våra öron. Således har Lilla Besten ikväll legat i mattes halva av sängen och tittat på Bond medan både husse och matte klappat och kliat. Hon ser ganska nöjd ut.....

Frågan är nu bara hur vi ska få henne att ligga i korgen i natt.

Kommentarer
Postat av: Lotta

Lycka till! ;-)

Postat av: Mårr

Hihihi, she has outsmarted er totalt! :) Heja besten!

2007-11-11 @ 00:13:09
URL: http://www.minplats.blogspot.com
Postat av: Tant Brun

Fifan va smart, Besten! Heja dig! Min matte är ganska bra på det sättet. När det börjar bli kallt och jag inte har några fästingar på mig brukar hon ropa upp mig i sängen. Gissa om jag är snabb! Som en brun blixt är jag uppe i sängen och snor den bästa kudden. Matte brukar uffa och puffa lite över just det där med kudden, men sen gosar hon in sig i min päls och så snarkar vi ikapp hela natten.
Du får lära din matte och husse att göra samma sak!

2007-11-11 @ 00:24:36
URL: http://lillamysan.diaryland.coml
Postat av: Lilla Besten

Matte är ju grundlurad för länge sedan. Henne har jag lindat runt mitt lillfinger. Husse har varit en tuffare nöt att knäcka. Men nu är han som vax i min famn.... Han är utnämnd till förste kliare. Gissa om han kliar bra.
När han börjar krafsa i pälsen och på magen (ja, min päls och mage, inte hans) då åker ögonen ihop rent reflexmässigt. Fifan vad jag njuuuuter. Inte ens matte kan titta så kärleksfullt på mig som han gör.

2007-11-11 @ 07:22:58
Postat av: Tant Brun

Ibland är de ganska bra att ha, de där tvåbeningarna!

2007-11-11 @ 11:04:49
URL: http://lillamysan.diaryland.coml
Postat av: Lilla Besten

Visst är de! :-)
Fast din är lite otäck ibland. Du vet, när hon har den där extra snabeln med kalla metallplattan som hon envisas med att köra genom mina revben. ;-) Nåja, matte gör så där ibland också och det är nästan lika otäckt. Fast hittills har jag ju överlevt.

2007-11-11 @ 11:15:13
Postat av: Tant Brun

Äsch, det är inte så farligt, man vänjer sig. Det är värre när hon tar den där plastpinnen och stoppar in i rumpan på en. Hallå, liksom?! I det hålet ska det inte IN någonting! Hujedamej!
Din tvåbening är bra, min borde lära sig av henne att fem ägg om dagen är bra för magen!

2007-11-11 @ 12:01:17
URL: http://lillamysan.diaryland.coml
Postat av: Lilla Besten

Du är nog den enda som uppskattade tilltaget med äggen. Matte rynkar på nosen när jag nämner det.

2007-11-11 @ 15:10:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback