Rapport från sjuklägret

Orken tryter för både Mr H och denna kandidat. Så här trött kan man bara inte vara. Nu ger jag med mig och går till doktorn på onsdag. Bara så att ni vet det. Nu behöver ni inte tjata mer. Större delen av dagen har tillbringats i sängen med avbrott för en 50-minuters promenad med Besten på morgonen och en lite kortare på eftermiddagen...
 
...också några lekstunder med Besten. Hon är inte längre nöjd med att husse och matte är hemma 24 h om dygnet, nu ska vi sysselsätta henne alla dessa timmar också. Ligger vi för långa stunder i taget sätter hon sig på sovrumströskeln och så börjas det. Moff låter det långt ner i strupen, efter ett litet uppehåll kommer ett moff till lite högre upp i strupen och med kortare och kortare intervall kommer moffandet och snart har hon gått över till ett skogstokigt voffande, så skogstokigt att hela lilla taxkroppen hoppar. Det är bara att hoppa ur sängen och jaga henne några varv runt lägenheten, låta henne leka målvakt och sedan lägga sig på soffan med fröken på magen.

Botaniserandet bland Mr H:s post-op kasse med böcker har fortsatt. I dag kom turen till
Mari Jungstedts "Den döende dandyn". Underligt. Känner för den precis som för Åsa Larssons "Svart Stig". Börjar nog känna mig bekväm med författarinnan. Tycker att det här är hennes bästa bok någonsin. Gotland har jag ingen relation till. Inte konstvärlden heller. Ändå känns handlingen väldigt hemtam. Kanske är det det som är poängen med boken. Det är inte så konstlat. Det är en trolig historia. Både "Svart stig" och "Den döende dandyn"  kan rekommenderas för den som är sugen på att läsa svenska deckare.

Har samlat vuxenpoäng idag. För första gången i mitt liv har jag lagat lammstek. Marinerade med vitlök, timjan, vitlök, salt, peppar och chilipulver och stekte i ugnen tillsammans med potatisgratäng och ungnsrostade grönsaker. Det var fantastiskt gott. Turligt nog räcker det till söndagslunch åt oss båda också. :-)

Kommentarer
Postat av: Lilla Mysan

Spara lite plats i magen för trattkantarellsoppa bara! Hoppas ingen av er har vitlöksfobi :-)

Postat av: Kandidat Dropp

Kolla mitt SMS!!!!!

2007-11-10 @ 18:29:45
Postat av: Lilla Mysan

Hrmpf! :-) Du får ha soppan innestående då. Du kommer inte undan, det finns ingenstans att fly. Jag kommer att jaga dig med min soppa tills du inte längre orkar springa. *diaboliskt skratt*

2007-11-10 @ 18:56:43
URL: http://lillamysan.diaryland.coml
Postat av: Kandidat Dropp

Iiiih! Vad rädd jag blir!
Nåja, den är inte så skräckinjagande som du tror
:-)

2007-11-10 @ 18:59:58
Postat av: Lotta

Mmmm, lät gott det där! Själv har jag ännu en gång misslyckats med entrecote. VARFÖR ska jag ha så svårt för att tillaga nötkött?

Har inte läst vare sig Åsa Larsson eller Mari Jungstedt. Vet inte varför egentligen eftersom jag köper mycket böcker och läser (inte fullt så) mycket. Läser alltså mycket, men inte riktigt i samma takt som jag köper... Tror jag har en Åsa Larsson liggande i "högen". Får väl rota fram den när läst Karin Alvtegens senaste. Du har väl inte missat henne förresten? Kan varmt rekommenderas!

2007-11-10 @ 19:30:53
URL: http://vallterrier.wordpress.com
Postat av: Kandidat Dropp

Jag har allt läst någon av Alvtegen. Dock inte säker på om jag läst den senaste. Vad heter den?
Vad läser du annars? Jag läser det mesta som jag trillar över.

2007-11-10 @ 21:02:06
Postat av: Lotta

Den senaste heter Skugga. Har som sagt inte läst den ännu men jag förutsätter att den är lika bra som de övriga. Se till att du läser samtliga av de tidigare. De är ruskigt bra allihop. Får återkomma till fler boktips en annan dag.

2007-11-10 @ 21:39:34
URL: http://vallterrier.wordpress.com
Postat av: Lilla Mysan

You can run, but you cannot hide *hehehe*

2007-11-10 @ 21:45:03
URL: http://lillamysan.diaryland.coml

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback