Sniff! Snörvel!

Mr H låter som en grammofonskiva: -"När ska du gå till vårdcentralen?". Han avskyr att höra mina hostningar. Sex veckor sjuka är ungefär åtta veckor för mycket för hans del. Tror faktiskt att han lider mer än jag. Tur att han drog norröver innan det värsta bröt ut igen. Mitt svar blir hela tiden: "Jag har varit två gånger, tvingat dem att ta mykoplasmaprover och annat skoj, pratat med dem i telefon en gång. Kan inte ringa igen, då tror de att jag är hypokondriker".

Den här utbildningen har ju en viss tendens att frammana hypokondri hos kandidaterna. Ändå har jag än så länge klarat mig väl. Trots farhågan att jag skulle få prostatacancer (SIC!) under patologin har jag klarat mig från både det och andra hypokondriska formsvackor. Antagligen för att jag faktiskt har ett par tre verkliga sjukdomar att fightas med. Orken räcker liksom inte till för inbillade också.

Men nu börjar t.o.m kursare som jag nästan aldrig pratar med komma fram på rasterna bekymrade över min hosta och min långvariga sjuka (antar att mitt sniffande och hostande stör på föreläsningarna). Som om det inte skulle vara nog insåg jag på lungseminariet förra veckan att standardundersökningar inte genomförts på denna kandidat. Och moster (Röda Korssyster med ungefär 1000 års erfarenhet från vården) skickar välmenande råd på mailen om nasopharynxodling. Nu börjar hypokondrin ta sitt grepp om mig. Hjärnan går igång av sig själv. Det finns många diff.diagnoser på kandidatens tillstånd och jag tror att jag övervägt dem allihop.

Suck, jag ska bara ta mig igenom nästa vecka med föreläsningar också så ska jag ringa vårdcentralen igen och blotta min strupe.....

Kommentarer
Postat av: Mr H

Du ska gå till vårdcentralen på måndag. Inget att förhandla om.

2007-11-02 @ 18:57:52
Postat av: Kandidat Dropp

Jaja, stanna du i norr en vecka till så behöver du inte reta upp dig på hostan. Puss!

2007-11-02 @ 18:59:28
Postat av: Lilla Mysan

Du ska gå till vårdcentralen på måndag. Inget att förhanlda om.
:-)

2007-11-02 @ 20:11:18
Postat av: Kandidat Dropp

Hörru, vems sida är du på, Lilla Mysan? ;-)
Kan inte du ge mig en hästkur istället. Kanske har ni någonting spännande på slakteriet eller ambulatoriska som en kandidat skulle ha nytta av?
:-)

2007-11-02 @ 20:32:40
Postat av: Lilla Mysan

Tja, det skulle väl vara bultpistolen då ;-)
Nej, men seriöst... det är ju något som verkligen inte är som det ska med dig. Det är inte normalt att vara sjuk så länge och så mycket! Du måste ta hand om dig!

2007-11-02 @ 22:03:23
Postat av: Kandidat Dropp

Asch, det går över

2007-11-03 @ 03:41:30
Postat av: Mi

Du ska gå till vårdcentralen på måndag. Inget att förhandla om.

Postat av: Kandidat Dropp

Et tu, Brutus? .... öh, Mi?

2007-11-03 @ 10:20:44
Postat av: Mi

Ha! Sedan jag började gå regelbundet på akupunktur så vägrar bacillerna gå ner i lungorna. Om de överhuvudtaget biter på mig så blir jag lite snorig några dagar. Nålar är magiskt!

2007-11-03 @ 12:43:26
URL: http://ingenjor.diaryland.com
Postat av: Kandidat Dropp

Mmm, eller så är det den andra behandlingen som har effekt?

2007-11-03 @ 15:42:55
Postat av: Mr H

Den demokratiska processen ger vid handen att Du måste kontakta vårdcentralen.
Lyssna till dina fans, den samlade expertisen och inte minst till din sjuklige sambo som faktiskt har blivit riktigt duktig på att ställa diagnos.

2007-11-03 @ 18:12:50
Postat av: Kandidat Dropp

Ha! Jag har aldrig trott på demokrati!
Fåntrattarnas förening. Envåldshärskare det är jag det :-)
Alltså förslaget om VC bordlägges härmed.
Ps Kan du inte komma hem snart så vi slipper ta den här diskussionen på bloggen?

2007-11-03 @ 18:38:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback