Tenta

Gick till tentan. Ganska så modfälld. Önskar att jag hade engagerat mig ordentlig, men orken finns där inte. Intressant tentaform. Vaknade förkyld. IGEN! Fick ungefär fem hela dagar i halvpiggt tillstånd. Nu börjar till och med den här kandidaten tycka att det är dags att hälsa på på vårdcentralen. Någonting är fel.

Dagens tentaform var lite speciell. Vi får en hel bunt papper som ligger upp och ner, uppe till vänster på bordet. Man tar översta pappret, vänder upp det och besvarar frågorna. Lägger ner det på golvet till höger om sig. Tar nästa papper. Man får aldrig plocka upp ett papper från golvet. Bara ett rättvänt papper får finnas framme i taget. Allteftersom man vänder blad får man ny information och ofta svaret på förra frågan plus nya frågor.

Första frågan idag var ett EKG. EKg:n och jag är inte kompisar. Det var en ventrikeltakykardi, den poängen satte jag och fortsatte lite bättre till mods. Kunde betydligt mer än jag trodde. Det gick inte fullt så dåligt som befarat, kan nog nästan vara i närheten av gränsen till godkänd. Vågar inte hoppas på rätt sida om gränsen, för det slarvade jag för mycket. och frågan är om jag var tillräckligt specifik när frågorna besvarades. Vågar inte titta på facit, tids nog får jag veta. Men, är i alla fall glad att jag gick dit och kände på hur man tar sig igenom den här typen av tenta.

Kommentarer
Postat av: Lilla Mysan

Låter onekligen som en intressant (och bra) tentaform. Det är ju ofta så ett "fall" ter sig i verkligheten. Man tar inte alla prover från början utan nystar vidare utefter det man har.
Och nu är det du som går till VC! Nu hör du vad jag säger, mänska! Du kan ju inte smitta ner alla malajerna med vad det nu är du har för elakt! :-)

Postat av: Mårr

Perfa att du gick dit! Jag tycker det känns som om man har ganska god chans att klara MEQ-tentor eftersom man ju liksom blir inledd på rätt spår om man har halkat fel och därmed inte behöver förlora HELA poängen på en fråga.

Jag tror du har grejat den, så det så.

2007-11-21 @ 18:17:22
URL: http://www.minplats.blogspot.com
Postat av: Lotta

Bra jobbat att du gick dit. Och jag har en känsla av att du lider av Mårr-syndromet och får MVG på tentan, eller nå't... ;-)

2007-11-21 @ 19:14:34
URL: http://vallterrier.wordpress.com
Postat av: Kandidat Dropp

Ha! Ha! Ingen risk för MVG, Lotta
- inte på den här tentan i alla fall och det där Mårr-syndromet har jag lyckats skaka av mig sedan förra gången jag pluggade. Då hade de kunnat döpa syndromet efter MIG. Det jag lider av mest just nu är rent och skärt latmasksjukan.

2007-11-21 @ 20:22:49
Postat av: Kandidat Dropp

Ja,mamma ... förlåt Lilla Mysan

2007-11-21 @ 20:23:23
Postat av: Kandidat Dropp

Jodu, Mårr. Det är onekligen en bra tentaform. Kommer det fler sådana?

2007-11-21 @ 20:24:13
Postat av: Skylla

Blä, jag som tycker att MEQ-frågorna är så meckiga!
Jag håller en tumme för G! (Kan ni få annat än G???)

2007-11-21 @ 20:33:03
URL: http://www.hypodea.com
Postat av: Kandidat Dropp

Tack för tumhållning. Näe, vi kan inte få annat än G (förutom U då ;-)
).

2007-11-21 @ 20:34:30
Postat av: Mårr

Haha, Mårr-syndromet - ja, här går det då inte över.

Ja, kirurgi/ortopedi var också nåt liknande, men sen har det varit klassiska tentor. Vet inte vad jag föredrar, men det är ångest att ha vänt blad och inte få gå tillbaka och ändra när man plötsligt inser att man varit ute och cyklat, men svarar man helt fel på en "vanlig" fråga är och förblir ju hela frågan fel. Pest eller kolera, men på nåt sätt känns det som om man klarar MEQ-arna lättare om man är mindre påläst, på kir och ort var det definitivt min smala lycka att vi hade den formen.

2007-11-21 @ 22:07:04
URL: http://www.minplats.blogspot.com
Postat av: Kandidat Dropp

Hrm, hörde precis samma sak av en som går T8 nu, Mårr.

2007-11-22 @ 20:41:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback