Var är husse?

Att Lilla Besten störs av husses frånvaro är alldeles uppenbart. Husse har försvunnit, men matte tänker hon minsann inte släppa ur sitt synfält. Det gör mig fullständigt skogstokig. Var jag än går i lägenheten hör jag hennes klickande tassar bakom mig. Lägger jag mig på sängen och pluggar sitter hon snart, hon som inte ens får vara i sovrummet, nedanför sängen och morrar långt ner i strupen. Ignorerar jag henne åker morret högre och högre upp i halsen tills det kommer ett skall. Ignorerar henne gör man inte ostraffat.

Sätter jag mig vid datorn står hon vid min sida och viftar på svansen och stirrar på mig så det känns som om hennes ögon poppat ur huvudet och lagt sig som brännjärn på min kropp. Det hjälper inte att vi tar långa promenader för att trötta ut henne, att jag jagar henne runt lägenheten, gömmer korv, låter henne köra Tornado. Hon ska ha fullständig uppmärksamhet hela tiden. Till slut föll jag till föga och lyfte upp henne hos mig i sängen, jag var bara tvungen för att få en lugn stund att plugga.  Hon lade sig tätt, tätt intill. Hennes mage mot min mage. Min hand om hennes lilla tass. Då, först då lade hon sig till rätta och jag kunde plugga ifred.


Kommentarer
Postat av: Lotta, Iza & Karlsson

Du vänjer dig. Det tar sisådär 7-8 år men ? du vänjer dig. :-)

Postat av: Kandidat Dropp

Jag undrar det jag....

2007-11-04 @ 09:00:09
Postat av: Mårr

Jamen lilla besten måste ju tycka att du är lite trög, tänk om du hajat det där från början, så mycket irritation du hade besparats ;)

2007-11-04 @ 16:21:08
URL: http://www.minplats.blogspot.com
Postat av: Kandidat Dropp

Ha! Ha! Valnötshjärnans seger över hasselnötshjärnan, typ ;-)

2007-11-04 @ 17:15:59
Postat av: sara

Åh det låter precis som om mina barn bor hos dig!

1. De följer en precis var man än går. Vänder man sig om allt för snabbt riskerar man att kliv på dem.
2. De ger sig inte förän de får sova nära, nära, i ens säng.
3. De ska prompt följa med in på toaletten.
4. De ylar när glassbilen kommer.

Hm, tyvärr renderar väl inte hundar barnbidrag. Kanske borde vara dags för det när de nu är så lika. För att använda ett urfånigt uttryck: "Same, same but different!"

2007-11-04 @ 20:52:25
Postat av: Kandidat Dropp

Ha! Ha! Du får döpa om barnen till Lilla och Besten ... eller så får jag döpa om lilla Besten.

I'm all for it: Ropen skalla mer hundbidrag åt alla

2007-11-05 @ 06:08:40
Postat av: Lotta, Iza & Karlsson

...och framför allt; rätt till Vård Av Hund (VAH) och valpledigt!

2007-11-05 @ 09:07:25
URL: http://vallterrier.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback