Hur katten lyckades jag hamna på operation under strejken?

Alldeles för lite sömn i natt. Har bara mig själv att skylla. Shower ska inte tant Kandidaten gå på mitt i veckan. Det är hon för gammal för nu för tiden. På avdelningen strejkar de vidare, så det blev mottagningen igen. Lärorik dag. Tanken var att det skulle bli en kort lärorik dag, men masade mig ut ur det stora sjukhuskomplexet alldeles för långsamt. Sökaren hann pipa innan jag tagit mig ut. Ska erkänna att jag försökte slingra mig ur eftermiddagens operation. Det gick inte. Så det blev till att operera en testiscancer. Ovanligt trevlig operation. Doktorerna, några år äldre än jag hade också börjat plugga på äldre dar. Vi utbytte erfarenheter. Nice! Dessutom fick jag ju klämma på en canceromvandlad testikel. Nästa gång jag känner på en lär jag definitivt känna igen det. Det lär mina kommande patienter uppskatta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback