Sksk?

Ortopedakuten idag. Tillbaka i den gamla vanliga trallen. Kandidaten på akuten, då lyser patienterna med sin frånvaro. Klockan åtta började vi, först tjugo över tio dök första patienten upp. Att säga att de sedan kom i en strid ström vore att ljuga. Men några patienter fick Kandidaten i alla fall se, som vanligt var det misstänkta sksk (skelettskador) och proteslossningar som gällde, också något diskbråck.

Kandidaten konstaterade med en tung suck på morgonen att det skulle bli en tung dag. Handledaren var av den gamla stammen. Första timmarna vågade Kandidaten knappt röra sig av rädsla för att det skulle bli fel. Stämningen var sådan att det kändes som om oavsett vad hon gjorde skulle den gamla räven ogilla det hela. Men Kandidaten suckade, bet ihop och tänkte: det är bara en dag, nu jävlar är det smidighet som gäller. Och se på den! Vid lunch släppte handledaren Kandidaten lös och tre timmar in på eftermiddagen fick hon höra ett "du lär dig fort" och när dagen var över fick hon ett handslag och ett "hoppas jag inte skrämde dig i morse, tack för den fina hjälpen". Det får väl ändå räknas som en bra dag? Och ja, hon tycker fortfarande om ortopedi.

Kommentarer
Postat av: Mårr

Håhå, jag tror jag vet vem den där handledaren är - han går framför mig från tåget varenda morgon och han kör dagtid därnere varenda dag.

Ortopedkandidaten minsann! Tänk om det BLIR ortoped av dig?! (Kan du isåfall ta reda på om/hur man kan åtgärda bilateral chondromalacia patellae som förelegat i drygt 20 år?)

Postat av: Anonym

Jupp, han måste det vara. Jag vet att han inte bor i stan och tror det där med dagtid stämmer.
Han var ändå ganska rar, upptäckte jag till slut.
Ja, tänk om det blir så om alltföravlägsen framtid? I så fall lovar jag att återkomma om patellan ... just nu orkar jag inte ens läsa alla långa ord :-)

2008-04-03 @ 22:27:25
Postat av: Lilla Mysan

Hmm, lite inspiration och lust hade inte varit så dumt just nu. Jag går till skolan, stoppar in armen i röven på ett djur, gräver runt där ett par timmar och åker hem igen. Spännande va?! Tänk att man behöver en lååång akademisk utbildning för att klara av det. Jag vill ha mitt examensbevis NU!

2008-04-04 @ 00:21:29
URL: http://lillamysan.diaryland.coml
Postat av: Kandidat Dropp

Hi! Hi! Tänk vad mycket roligare det lbir när du får betalt för att stoppa armen i röven på ett djur ;-)

2008-04-04 @ 06:14:38
Postat av: Lotta

En sån dag är mycket värd, för med det avslutet MÅSTE du ju ha gjort bra ifrån dig! På riktigt liksom. ;-)

2008-04-04 @ 07:51:24
URL: http://vallterrier.wordpress.com
Postat av: Mi

Hurra!! Vad skönt det måste känts!

2008-04-04 @ 09:05:59
URL: http://ingenjor.diaryland.com
Postat av: Lilla Mysan

Ja men shit - är inte det ett märkligt sätt att förtjäna sitt levebröd så säg :-D

2008-04-04 @ 09:47:07
URL: http://lillamysan.diaryland.coml
Postat av: Kandidat Dropp

Jo, det kändes som en seger. Jag hade "vunnit över honom".

2008-04-04 @ 16:56:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback