Det var inte så farligt ...

Det var inte så farligt med armarna idag. Antingen är jag bättre tränad än jag trodde eller så tog jag i mindre än jag trodde. Tyvärr är väl det sista det mest troliga. :-(  Armarna protesterade inte en enda gång idag. De var med på både långpromenad med Besten, lunch med Ingenjören (vi ses för sällan nu för tiden) och ett spinningpass på kvällen.

När vi kom ut på yttertrappan i morse tvärstannade Besten och sniffade. Det låg en föraning om regn i luften. Och ni vet ju vad hon gör då. Just det, hon satte sig tvärt ner. Hon skulle minsann inte gå. Turligt nog vet jag exakt hur jag lurar det lilla kräket. Man tar bilen till nya marker. Nya dofter kan hon aldrig motstå. Så vi körde till brukshundklubben och gick en långpromenad i Gottsunda. Synd att jag vet hur eländigt det är där med bråk, bilbränder och slödder, annars hade jag gärna flyttat dit. Fin natur och massor, massor av cykelvägar att promenera på. Tre rådjur sprang vi på, så var dagens naturupplevelse avbockad.

Sen eftermiddag lurade jag med Veterinären på hennes första spinningpass. Det finns stor risk att det blir det sista. Tråååkigare pass får man leta efter. Vi borde ha vänt i dörren när jag insåg att instruktören var äldre än min kära mor och vi sänkte medelåldern på deltagarna med ett antal år. Jo, någon ung tjej fanns det. Bland annat en som var lika rultig som jag. Hon skrek ett Wohoo! efter varje låt. Öh? Det var ett baspass. Ledaren pensionär. Drag var det då inte i lokalen (möjligen från fläkten). Nåja, man ställer in motståndet själv så även om vi inte blev andfådda blev vi i alla fall svettiga. Nästa gång blir det inget baspass. Visst ger du det en chans till, Veterinären?

Kommentarer
Postat av: Lilla Mysan

Jepp, jag ger det en chans till. För din skull, kära Kandidat ;-D

Postat av: KD

Puh! Trodde att jag förlorat dig där, kära Veterinär ;-)

Jag ska baske mig prova på flera olika pass och sedan dra med dig till det bästa.

2008-08-13 @ 21:13:39
Postat av: Mi

Wohoo? ;)

2008-08-13 @ 21:50:40
Postat av: KD igen

Det var min reaktion också, Mi.

2008-08-14 @ 06:37:37
Postat av: Marie

Spinning är vidrigt. Alltid.



Wooho!

2008-08-14 @ 22:21:48
URL: http://www.minplats.blogspot.com
Postat av: KD

Nej, nej Marie. Ssssh! Veterinären måste över på min sida så jag har någon att spinna med :-)

Wooho!

2008-08-15 @ 15:20:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback