Epilepsi och neurofysiologi

Tung dag i skolan. Orken finns inte. Tröskeln för administrativa misstag är låg. Blir irriterad för småsaker. Frustrerande att man måste säga till femtioelvatusen gånger för att få kortet omprogrammerat så man kommer in i omklädningsrummet. Lika frustrerande att behörigheten till journalsystemet inte fungerar. I morgon är det kandidatmottagning. Skittrist för patienten om man inte är förberedd och har läst på i journalen och säkert blir de undrande om man inte bytt om. Idag mer än irritationsbubblade det i mig.

Två långa seminarier idag. Neurofysiologi på förmiddagen och epilepsi på eftermiddagen. De var nog egentligen bra, men just nu har jag inte förmågan att uppskatta dem. Dessutom avskyr jag när föreläsarna inleder med "jag förutsättter att ni förberett er" och sedan plågar och plågar den som inte kan svara. Jamen, det är ju uppenbart att personen inte kan. Leave it! Ta någon annan. Det gagnar ingen att få någon att vrida sig i okunskapens plågor. Näe, det var inte jag som blev manglad. Men det hade kunnat vara, jag var bara halvförberedd. Kvällen var helt enkelt inte lång nog att förbereda två seminarier igår. Sömnen prioriterades, som alltid, i det här hushållet. 

Kommentarer
Postat av: ami

Men nej :-(!! Det var just såna seminarier det inte skulle vara, lovade jag ju sorry. Det måste alltså hänga på vem som håller seminariet, eller så kanske personen hade en dålig dag. Inget av våra sem hade förhörsstilen, möjligtvis EP-sem lite, annars var det bara diskussion med frivilliga inlägg.



Du har iaf den mest intensiva veckan först, de andra är lugnare...

2008-12-09 @ 18:01:44
Postat av: KD

Det var EP-semiariet ...

2008-12-10 @ 19:40:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback