Vaddå gammal?

Inte känner jag mig ett dugg äldre än igår (formellt sett är det väl först sexton minuter i tolv inatt som jag fyller) så krisa tänker jag nog låta bli. Och förresten, visst låter 40 yngre än 39?
Alla varianter på baluns har funnits i huvudet, från att rymma till världens hålligång. Men när allt kom omkring blev det bara en "mini-mezze" och tårta efter det för släkten som bor i staden. Riktigt, riktigt mysigt att få sitta och prata i lugn och ro. Fint uppvaktad blev jag också. Älskade Mr H kom med något jag traktat efter länge, släkten har samlat till en efterlängtad resa och Ingenjören har träffat så mitt i prick med sin present att jag blev tårögd - den presenten ligger det mycket omtanke i och tanke bakom.
Vad som bjöds?
*
Rullar - goda, men jag får nog öva på att få dem att sluta mer tätt.
* Tabbouleh med aprikoser, njae ingen riktigt hit.
* Kycklingröra med saltgurka
* Persisk fruktkyckling - Lillstumpa stoppade i sig hela tre !!!! kycklinglår, så den här rätten föll henne i smaken. Att riset sedan var gult (saffran) fann hon vidunderligt och åt också det med glädje.
* Fesenjon - det här är min favoritkycklingrätt. Kollegan M från Iran gör det till gudamat, men den här varianten var också helt ok.
* Auberginedipp
* Hummus


Kommentarer
Postat av: Anonym

Nämen... åh... GRATTIS! Hade ingen aning om detta?! Såhär 12 minuter i förskott. Vill gärna ha lite mer detaljer om presenterna också. ;-)

Postat av: Mårr

Men OH, jag visste inte heller - tokgrattis!

2008-12-31 @ 00:09:22
Postat av: Hanna

Åh! Grattis!!!:) Kul att middagen blev så trevlig. Kram och Gott nytt år!

2008-12-31 @ 11:30:19
Postat av: Hanna

Åh! Grattis!!!:) Kul att middagen blev så trevlig. Kram och Gott nytt år!

2008-12-31 @ 11:30:38
Postat av: sara

Grattis grattis! Och 40 låter definitivt mycket yngre än 39. Helt klart.

2008-12-31 @ 12:03:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback