Hört på operation...

Hört på operation

* "Oooops! Den gick av ." säger kirurgen och står med en stor vävnadsbit i peangen.

* "Än har vi inte gjort någonting vi ångrar." säger professorn under resektionen.

... förresten smet Kandidaten tidigt idag. Hon kände de brännande blickarna från kirurgerna i ryggen när hon halv fyra sa: "Nu ger jag mig". Men det var fullt runt bordet så Kandidaten skrubbade inte ens in och på TV:n såg hon mest op-mössor. Förresten var det dagens andra leverresektion. Som att diska samma disk om igen. Kirurgöversten avfärdade Kandidaten med orden: "Roligare än så här blir det inte" och Kandidaten lyckades bita sig i läppen precis innan orden "Stackars dig vilket skitliv du måste ha." trillade ur mun.

Kommentarer
Postat av: Lotta

Ibland är det bra att besitta förmågan att bita sig i läppen... ;-)

Postat av: Lilla Mysan

*fniss*

2008-02-19 @ 17:45:30
URL: http://lillamysan.diaryland.coml
Postat av: sara

Det är klart alla yrkesgrupper slinter med kniven mellan varven (bokstavligen i just det här fallet då...).

Men för att slippa höra "att saker lossnar" har jag föredragit att vara sövd under de operationer jag fått valmöjligheten. För att slippa höra och kanske för att ge dem möjliheten att säga such a things...
Tänkt dig att vara lokalbedövad och få höra en så'n sak. Huvva!

Och du, menar du att det inte är som på Grey's? Jag som trodde ni satt och löste kärleksbekymmer och spanade in de läckra kirurgerna när ni sitter och tittar på operationer. Om de inte är supersnygga i sina opmössor tycker jag att du gjorde helt rätt i att gå hem.

2008-02-20 @ 08:17:01
Postat av: Kandidat Dropp

McDreamy tycks inte jobba här, Sara. Jag måste säga att TV inte är som verkligheten. Här kom jag och trodde att det skulle vara idel, ädel manlig fägring den här terminen. Med långa, mörka män. Bah! Jag är grundlurad.... många kirurger verkar vara korta i rocken - kanske för att de med långa ryggar får mer ont av att stå och operera?

2008-02-20 @ 13:41:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback