Nedräkning pågår

Studiedag idag. Dagen har ägnats åt allt annat än studier. Tvätt, hundpromenad, lunch och fika med kompis, kvälljour på kirurgakuten. Bollen har satts i rullning. Andra får jobba så får vi se om vi kan få slut på omnämnande av patienter med orden fylleluder.

Ännu en kvällsjour på kirurgakuten avklarad. Jag anser nog att är de smarta där hyr de in mig som maskot för varje gång jag är där är det lugnaste stället i stan. Skönt för personalen, men själv surar jag lite för jag vill ju se massor.

Ännu en jour avklarad betyder fyra kvällsjourer gjorda. Bara två kirurgdagjourer kvar, två ortopedjourer, en röntgenjour,en anestestijour och en ambulanskväll. Vi har ju inte alls späckat schema som det är med kliniktjänstgöring från 07.45 - 17.00. Jag undrar faktiskt inte över att jag är sjuk för jämnan. Det var ju så här jag inte skulle ha det. Inte alltid vara uppbokad på jobb, jobb, jobb. Nu får jag ju inte ens betalt för eländet och kan därmed inte rymma utomlands vid behov.

Kommentarer
Postat av: Lilla Mysan

Åh, jag har bara EN obetald jour kvar! I hela mitt liv! Whhooooaaaa! :-O

Postat av: Lilla Mysan

Förövrigt kan du ju dra med mig till akuten - det är alltid full rulle där jag är där. Om de ser dig som sin maskot, kan du se mig som din? Fast jag är såklart glad om jag slipper se det där stället nåt mer. Och de är nog glada över att slippa se min nuna där ständigt och jämt!

2008-02-28 @ 23:52:37
URL: http://lillamysan.diaryland.coml
Postat av: Mi

Heja! Ska bli jättespännande att se hur bollen rullar! Man kallar inte patienter för fylleluder helt enkelt...så det är bra att någon våga sparka igång bollen som förhoppningsvis gör slut på det hela.

2008-02-29 @ 14:30:52
URL: http://ingenjor.diaryland.com
Postat av: Kandidat Dropp

Jag är inte ett dugg avis,Lilla Mysan, inte alls (håller fingrarna hårt i kors)

2008-02-29 @ 15:48:58
Postat av: Kandidat Dropp

Tyvärr tror jag att förändringen blir varken omvälvande eller omfattande eller snar. Men, nu finns det i alla fall dokumenterat. Kanske, kanske att någonting händer när nummer två protesterar, eller nummer tre ....

2008-02-29 @ 15:50:41
Postat av: sara

Bra gjort med bollrullningen!

2008-02-29 @ 23:34:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback