Råttatouille

Hur tillbringar man sista jullovsdagen? Ja, är man faster Kandidaten tar man med brorsbarnen och ser Råttatouille. Mycket bra sätt att fira julavslut må jag säga. Det var två laddade tjejer som rusade ut på trappan när faster svängde in på gården för att hämta dem. Lite småkris blev det på vägen dit. Dåligt med p-platser och Storstumpa fick akut behov av en toalett, men vi hann ändå till reklamen och det med pop-corn och Mer i nävarna.

Såg filmen redan på väg hem från Malaysia, men tog ingen skada av att se den igen. Tvärtom, den vann på att visas på helskärm och inte på baksidan av en flygplansstol. Vilka färger! Vilket ljud! Vilken story! Tjejerna fnissade förtjust och även om jag tror att hälften av storyn och humorn gick dem förbi verkade de helnöjda. Tecknad film är inte som när faster Kandidaten var liten. Måste sluta säga tecknad. Animerad heter det. Och det är någonting helt annat. Fantastiskt! Ja, det var en rar film. Och det var rart sällskap jag hade med mig. På väg från filmen till bilen busade vi och tjejerna blev uppspelta igen. Deras fnitter gör gott i fastershjärtat. Ja jösses, vad det är härligt med brorsbarnen!!!!!!

Kommentarer
Postat av: sara

Låter som en härlig dag!

Nä, barnfilm är verkligen inte som förr! Det är som om det alltid är två filmer i en (lite som ett kinderägg!) nu för tiden. En för barnen och en för de vuxna - särskilt filmerna från Pixar är så. Hitta Nemo som gick på teve ikväll är en klar favorit men även Hajar som hajar är ruskigt bra på ett kul vuxenvis.

Själv fick jag inte gå med på Råttfilmen - nej, se då ville dottern vara stor nog att gå själv med en kompis. Herregud, hon är ju bara åtta. Mamma satt i bilen utanför och tittade på den färgglada filmaffischen...

Lycka till med nya terminen!

2008-01-13 @ 22:12:45
Postat av: Lotta

Åhhh, gillar också animerad film, och som sagt, många av detaljerna och humorn har man nog mer utbyte av som vuxen.

Postat av: Lilla Mysan

Och om några månader blir jag också faster! Tjihoo!

2008-01-14 @ 17:53:37
URL: http://lillamysan.diaryland.coml
Postat av: Mårr

Meeeeeeh, nu vill jag faktiskt VETA vad du tycker om kirurgen så långt :)

2008-01-15 @ 20:14:32
URL: http://www.minplats.blogspot.com
Postat av: Dinfia

Bra tat du ska bli läkare! Mer människor som bryr sig behövs! Läs om min fd kollega som just har fått besked att hans son har en hjärntumör...
http://malteslivsgnista.blogg.se/

2008-01-18 @ 13:39:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback