Så försvann en dag till ....

De i klassen som inte läst en kurs i förväg sitter nu på skolan eller i Vietnam/Nicaragua (kursen global medicin). Och nog för att jag gärna (alltid) skulle befinna mig på varmare ställen men det är ändå skönt att få ha jullov. Ett långt sådant. Hela nästa vecka också. Dagen har varit helt ineffektiv. Precis som en jullovsdag ska vara. På morgonkvisten hade Lilla Besten och jag en date med taxmamman och hennes fyra taxpojkar: Bailey´s, Snappe, Oscar och lilla Kackerlackan. De tre äldre herrarna har utvecklat en energisparande gångteknik som passar för taxmammans långa promenader. Det ser festligt ut där de seglar fram, medan Lilla Besten och Kackerlackan far från sida till sida av vägen med svansen i vädret och gör sitt bästa för att göra av med energi och trassla in koppeltrådarna i varandra. Tre timmar var vi ute och sedan gjorde jag inte ett dugg vettigt mer den dagen. Letade kastruller (med ny spis med induktionsplattor måste hela kastrullförrådet bytas ut), promenerade Lilla Besten och bara var. Jag öppnade inte ens kirurgiboken .....

Kommentarer
Postat av: Lotta

Du kan få köpa en stekpanna av mig. ;-) Nästa sprillans ny. Köpte en som visade sig vara för induktion, utan att ha en sådan häll. Inte så lyckat visade det sig, för den blir inte tillräckligt varm...

Postat av: ami

Skönt med lov o låååånga promenader! Njut av lovet, kirurgin hinner du med sen, är ju evigheter till nästa tenta ;-). (Men jisses vilka fina sammanfattningar du hade gjort! :-0)

Jag tycker fortfarande att du saknas på min kurs! Jag är säker på att du skulle bidra med mkt nyttiga erfarenheter o ha många vettiga inlägg i diskussionerna, vilket skulle göra en bra kurs
ännu bättre.

Är förresten dunderförkyld. Ingen träning de närmaste dagarna iaf. :-(

2008-01-04 @ 21:43:47
Postat av: Kandidat Dropp

Äsch, vilken otur, Ami. Krya på dig!

2008-01-04 @ 21:52:19
Postat av: Kandidat Dropp

Ja, det kanske vore något Lotta

2008-01-04 @ 21:52:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback