Språklek - också jag

Det kom en utmaning från bästa doktor Skylla:

Språklek:
1. Räck ut handen efter den närmsta boken.
2. Slå upp sidan 123.
3. Finn den femte meningen på sidan.
Lägg ut denna och de två följande meningarna på bloggen.
5. Kommentera citatet.
6. Sänd utmaningen vidare till fem andra personer och kreditera den som utmanade dig.

"Det här är suveränt! Vi ska nu ta de korrigeringar vi nyss gjorde på ett foto och applicera dessa på ett antal likartade foton. Försäkra dig först om att du har klickat på det foto som är korrigerat (som här i figuren). "

Det handen nådde var "Adobe Photoshop Lightroom, med nyheterna i version 1.1 för digitalfotografer". Näe, inte min bok. Vår fasta dator står på det vi kallar Mr H:s skrivbord. Mitt är mindre och oftast belamrat med pluggböcker eller scrapbookprylar. Alltså var den första bok jag fick tag på hans. Och egentligen var det inte den citerade utan "Brev till samhället" som jag plockade upp först. Men den eländes boken har ingen sidnumrering så den ignorerade jag.

Hittills i mitt liv har jag konsekvent brutit alla kedjebrev och liknande. Så jag håller väl fast vid principen och utmanar inte vidare. Fast skulle du känna dig manad, skriv gärna en kommentar så ska jag slinka in på din sida och titta.

Kommentarer
Postat av: sara

Photoshopmanualer har jag läst många i mina dagar men ingen, ingen, har varit lika bra som Brev till samhället! Oj vilken rolig bok! Hade faktiskt glömt bort den men det blir nog dags att ta fram den igen och återuppleva.

I nästan samma genre men utan ord kan jag rekommendera "Tråkiga vykort". Oj vilken läcker bok - kolla in den om du har några minuter att slå ihjäl.

http://www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=9189204425

2008-07-16 @ 13:10:39
Postat av: KD

Håller med. Bitvis är Brev till samhället en riktig höjdare. Det är liksom ingen hejd på det ...

Måste nog försöka hitta "Tråkiga vykort". Låter som en hit.

2008-07-16 @ 13:22:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback