Stieg Larsson - Luftslottet som sprängdes

Jaha, då har jag slukat tredje och sista delen i millenniumserien. Faktiskt beklagligt att det inte blir fler. I den här boken dök Torbjörn Fälldin upp som gubben i lådan. Och vad jag tycker om det vet ni redan. Precis som de andra två delarna läste jag i ett sträck. Maniskt, påstår Mr H. Ska han säga, som kan tillbringa hur mycket tid som helst i garaget. Jaja, jag tycker att den här tredje boken i serien var bra. Fast första boken är fortfarande bäst.

I den här delen får vi veta vad som händer med Lisbeth efter att hon räddats sedan hon blivit levande begravd och skjuten i huvudet. Självklart överlever hon och till sist segrar rättvisan. Otäck intrig tycker jag, eftersom den nog inte ligger speciellt långt från vad som kan hända i verkligheten. Och jag kan inte låta bli att undra om det finns bitar i boken som verkligen hänt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback