Semestermode

Långsamt slår jag över till "semestermode". Inte mycket görs och det som görs sker i slow-motion. Den obeskrivliga tröttheten hänger med men påverkar inte livet när man kan sova länge på morgonen, gå och lägga sig mitt på dagen och utföra aktiviteter så sakta, så sakta. Småsaker, vardagligheter händer i livet. Synkotroll - check, nya glasögon beställda - check, rivning av köket påbörjad - check, rensning av papper från skolan pågår - check.

Lilla Besten är om möjligt slöare än matte. Långa promenader är det inte tal om. Drar matte iväg för långt sätter Besten sig på lilla rumpan, och där sitter hon. Hemma ligger hon mest. Sova är det som gäller för taxfröken. Äter gör hon inte. Det är den perioden igen. För att få i henne någonting överhuvudtaget så gäller det att blanda kyckling och ägg i torrfodret, eller sitta och kasta torrfoderbitarna en och en - rör de sig är de tydligen lite roligare att äta.

Hade jag inte varit igenom det här vareviga gång hon löpt så hade jag trott att hon är allvarligt sjuk. Tanken slog mig faktiskt i eftermiddags för hon är förbenat slö. Slöare än vanligt tycker jag. Ska nog kolla henne extra noga de närmaste dagarna.

TLC behöver hon i massor igen. Tidigt, tidigt på morgonen, när vi sovit och inte klappat henne på nattens alla timmar, tar hon sin vända i sovrummet. Först en tur och lite moffande på mattes sida av sängen. När matte gjort sin plikt och klappat trippar Lilla Besten över på husses sida och får lite TLC och gulleord också där. Med avklarad vända kan hon gå tillbaka till korgen och somna om igen. Allt medan husse och matte ligger klarvakna i stora sängen, alltför tidigt på morgonen.

Kommentarer
Postat av: Lotta

Haha, hormonella hundar är ganska söta. Ibland... Hoppas den extra tröttheten beror på ett antal knytten i magen!

Postat av: Lotta

Hm... det var tröttheten hos Lilla Besten jag åsyftade, och inget annat. ;-)

2008-06-24 @ 07:09:33
URL: http://vallterrier.wordpress.com
Postat av: KD

Ja, hos mig kan inga knytten växa, då att det var Besten förstod jag :-)

2008-06-24 @ 08:37:01
Postat av: Helena och Justus Juvel

Ja, om jag får gissa så tror jag att Lilla Besten är dräktig :-). Hoppas, hoppas - jag håller tummarna för att det blir en hel drös med minibestar. Och om det blir det så vill jag redan nu lägga in en beställning på massor av bilder på dem här på bloggen under de åtta veckor jag gissar att de kommer att vara kvar hos er :-). Och kanske stannar det kvar en liten minibest hos er också?

2008-06-24 @ 15:30:47
URL: http://vitbalansen.blogspot.com
Postat av: KD

Ja, det är ju tur att någon håller tummen :-) Husse bara suckar och säger: "Hur har du tänkt dig det här då" ... han låter precis som min mamma ;-)



Och beställning behövs då rakt inte. Kommer nog att plåga er med minibestbilder tills ni inte orkar mer.



Om det stannar en minibest? Det är en förhandlingsfråga mellan husse och mig. Själv tror jag att när han väl ser sötnosarna kommer hans hjärta säga ja, en ska vi ha.

2008-06-24 @ 16:20:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback