Mr Walker

Fredag morgon. Mr H är sedan länge på jobbet. För sjunde dagen i rad. Han har gjort grymma långpass. Är man timvikarie tar man de timmar som erbjuds  - man tackar inte nej. De få stunder vi ses i vaket tillstånd i lägenheten är det som att umgås med en vålnad. Han tassar omkring vit i ansiktet och muttrar: "Allt jag begär är lugn och ro".  Strax innan han gick upp, vid fyratiden i morse, kröp han intill mig. Det var så skönt att ligga tätt intill en stund, med hans armar om mig och känna värmen från hans kropp. I dagsläget får jag vara nöjd med små smulor ... Men, ibland kan jag inte låta bli att häckla och sjunga för honom: "Oh vandrande vålnad kliar inte sviden....Gör som Guran skaffa dig en kjol, det är bättre under Afrikas sol ..."

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback