Snart, snart ortopedi

En vecka och en dag kvar av kirurgdelen av terminen. Strategin blir att smita så mycket som möjligt under kommande vecka. Idag var det fullständig anarki i kandisrummet. Ena kursare på placeringen var borta i går (hon orkade helt enkelt inte gå), en tänkte inte gå idag, citat " i morse ville jag bara gråta, ville inte gå hit efter att överläkaren stod och skrek på han som opererade".  Själv kom jag sent och gick tidigt (och ja, jag fick tag på mina läkare. Tider inbokade och ganska så snart dessutom).

Kanske är vi helt enkelt slutkörda alla tre. Sista skälvande kirurgveckorna inför ortopedin och vi upplever alla att det är sämsta och otrevligaste placeringen hittills. En enda av alla doktorerna har funnit nåd inför våra ögon. Kandisrummet pyr av kommentarer som "kirurgen, två skitar hög", vi gör ju deras jobb, nästa vecka går vi dagjour så slipper vi vara här, i morgon kommer vi överens om att inte gå till ronden först utan direkt till seminariet klockan nio etc etc. Det behöver tydligen pysa, inte bara hos mig. Får jag bara bukt med mina eländes sjukdomar så ska jag nog stå ut med resten av terminen.

Kommentarer
Postat av: Mi

Alltid skönt när man är flera i eländet, även om jag inte alls tycker att ni ska behöva ha det så eländigt under en utbildning! DET är helt vansinnigt!

2008-03-06 @ 15:51:15
Postat av: ami

Snart skuttar ni runt på rosa moln ;-), har inte träffat en enda otrevlig person på anestesi-urologi-ortopedi-placeringarna!

Bäst man plockar fram elefanthuden inför andra halvan av terminen...

Dunderkramar till dig - du är grym som orkar trots alla motgångar!!

2008-03-06 @ 16:00:15
Postat av: Mårr

Uschiamej - men bra om du hittar en överlevnadsstrategi som funkar.

Låter som ett riktigt elände för er på kirurgen överlag - jag undrar verkligen vad som hänt där.

Postat av: sara

Men herregud vad är det där för ställe? Vilka typer. Är det inte deras jobb att se till att ni lär er något och blir intresserade av yrket? Jag begriper ingenting. Hoppas verkligen att nästa placering blir bättre. Kan kanske inte bli sämre i alla fall?

Härda ut!

2008-03-07 @ 09:31:10
Postat av: Kandidat Dropp

Ja, jag vet inte men nog verkar kirurgerna vara en större samling socialt inkompetenta idioter än medicindoktorerna.

2008-03-07 @ 15:53:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback